Ubervagyok: egy őszinte vélemény az uberről!

Kénytelen vagyok beleszólni, de tényleg, mert már borzasztó mi történik itt uber ügyben, nézzük először ki az aki nem fizet még adót:

  • online szerencsejátékos
  • airbnb
  • közösségi finanszírozás (magyarul crowdsourcing)
  • couchsurfing
  • közösségi kertek
  • parkoló megosztás
  • forex és úgy cakk-pakk a teljes online tőzsde
  • alkalmazást feltöltők az itunes-ba, meg android play-be
  • piactér oldalakon kereskedők
  • néni a piacon aki a saját málnáját adja el, és csak stand díjat fizet
  • kapsz számlát az automatából vett üdítő után?
  • örömlányok
  • hétköznapi szakemberek, akik megjavítják a szekrényed, vízcsapot és bármit otthon
  • ja és az egész feketekereskedelem

Igen, igazuk van a taxisoknak, hogy nincs az adózás megfelelően megoldva a shared economy alkalmazások esetében. Igazuk van, hogy tőlük kérnek engedélyeket, sárga matricát és mindent, de akkor miért nem sztrájkoltak amikor autónként 300-ba került a matricázás? 

Nincs igazuk, mert a fél országot le lehetne bénítani, megverni és korlátozni ezekért. A hoteltulajdonosok bezárhatnák a hoteleket, mert az emberek megosztják a lakásukat, az internetszolgáltató becsukhatna mert a rajtuk átmenő információból nagyon sokan durván keresnék és fizetnek az internetért 10 ezer Ft-ot és sorolhatnám még a sort.

Meg kell tanulni élni ezzel az új világgal, mindenkinek, Neked, nekik és nekem is. Ki kell dolgozni a szabályozást, hogy adózzanak valahogy. Mellesleg ez már most is megoldott, ha valaki adózni akarna a fentiek után.... 

Én a startupokkal vagyok és nem fogok belemenni a szerződésekbe, az állami elvárásokba, egyszerűen csak tisztázni kell a helyzetet, mert a közösségek irányába haladunk és mindent megosztunk.

Miért nyilatkozok a témában? Ezért:

http://index.hu/belfold/2016/01/23/durvan_osszevertek_egy_uber-sofort/

Nem kell verekedni, remélhetőleg a taxisok között nagyon alacsony százalékban vannak agresszív elemek és a többiek nem kezdenek a háborúba, mert ennek mindenki csak a vesztese lesz. 

Van olyan ország, ahol a taxistársaság hozott létre egy ubernél sokkal jobb alkalmazást és köszönik jól, boldogan elvannak, olcsóbb mint telefonálni ha felmész a netre és úgy rendelsz taxis, olcsó és könnyen használható. 

Taxisok úgy gondolják, hogy az ubereseknek kolbászból van a kerítés? NAV keresi őket, taxisok keresik őket, egyéb hatóságok keresik őket, szinte bármikor beülhet valaki aki megbünteti őket, minden tiszteletem az uberes soföröknek, én nem biztos, hogy mernék így autót vezetni. 

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg barátaiddal is!

A bejegyzés trackback címe:

http://kocka.blog.hu/api/trackback/id/tr398304630

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Taxistüntetés után – végre a lényegről 2016.01.24. 07:26:50

A taxistüntetés véget ért, legalábbis ezek a legújabb hírek: csak annyi kellett hozzá, hogy a minisztériumban szóba álljanak a taxisok képviselőivel. Megtették. Ebből következően ma már én is lelkiismeret-furdalás nélkül mehetek dolgozni (félre ne é...

Trackback: Meghágott fillérek, tüntető postások 2016.01.24. 07:26:25

(Újabb vendégposzt, ezúttal Zugav Olga úrhölgy, exhiéna tisztelte meg dolgozatával a Szabad a taxi blogot.) Hát, drágáim, ismét sikerült bizonyságot szereznem arról, hogy a magyar társadalom mentális állapota, valamint átlagos intelligenciája olyan mé...

Trackback: Miért is tüntetnek a taxisok? 2016.01.24. 07:25:31

Bár a sajtó a taxisoktól hangos, én pedig szerintem minden vonatkozó cikket, blog- és Facebook-bejegyzést elolvastam, sehol nem találtam olyan írást, amelyből kiderült volna a címben feltett kérdésre a válasz. Ez persze részben a taxisok hibája, kommun...

Trackback: Mekkora kárt okoz az Uber? 2016.01.24. 07:25:07

(Történelmi pillanat: a blog első vendégposztja. A szerző Palotás Gábor kolléga – City Taxi). Először is megpróbáltam megbecsülni az Uber forgalmát. Állításuk szerint 80 ezer regisztrált felhasználójuk van. Ha ők havonta csak kétszer utaznak, 160 000 ...

Trackback: 2016. január 18, 11 óra: taxistüntetés a Városház utcában 2016.01.24. 07:24:40

Túlzással sem lehet túlterheléses szervertámadásnak minősíteni azt, hogy a hét elején közös használatra felkínált körlevelemet (lásd poszt alja) a visszajelzések alapján csak kb. 10-15 taxis küldte tovább a kormányszerveknek, hivataloknak, hatóságoknak...

Trackback: Töketlen taxisok, tökös töketlenek 2016.01.24. 07:24:10

Az Uber csak gusztustalan hajszál a taxisoknak feltálalt feketeleves bőrző felszínén. A főváros több mint kétharmadával megemelte a drosztdíjat, úgy, hogy a 4500 taxinak csak kb. 1500 taxiállomás-férőhely jut. Ezek zöme is madár nem járta helyeken, az ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

monddazigazatmar 2016.01.23. 21:01:31

Ennyi marhaságot összeírni..
online szerencsejátékos - van szerencsejátékadó, másokat pedig blokkolnak, teljesen jogosan
airbnb - szintén adócsalás, büntetik is rendesen.
közösségi finanszírozás (magyarul crowdsourcing)- hogy ki fektet be, meg hova, az nem adócsalás
couchsurfing - ha fizetsz akkor csalás, de elvileg pont az a lényege, hogy haveri alapon megy
közösségi kertek - ??? Ebben hol van jövedelem?
parkoló megosztás - Erről soha nem hallottam
forex és úgy cakk-pakk a teljes online tőzsde - az online broker évente küld egy zárót, és a nyereséged után adózol. A forexen meg senki nem nyer.
alkalmazást feltöltők az itunes-ba, meg android play-be - ha nyereséged képződik adózol
piactér oldalakon kereskedők - ??? miért, az nem kell, hogy számlát adjon, vagy most miről beszélsz?
néni a piacon aki a saját málnáját adja el, és csak stand díjat fizet - igen, őstermelőknek van némi adókedvezmény. X millióig. De azt is bevallja, aztán utána nem adózik, ha nem érte el azt a forgalmat
kapsz számlát az automatából vett üdítő után? - nem, de a forgalmazó biztos, hogy befizeti az áfát. Miért? Mert megdől a könyvelése, ha csak veszi az üdítőt, és nem adja el
örömlányok - A new yorki egyezmény alapján abszolút illegális tevékenység, szóval tényleg nem fizetnek adót. Sőt a drogdílerek és bérgyilkosok sem.
hétköznapi szakemberek, akik megjavítják a szekrényed, vízcsapot és bármit otthon - ja. Csalók. Ellenőrzik és büntetik is őket.
ja és az egész feketekereskedelem- már a nevében benne van.

Elítélem azokat akik megverték az a srácot. TÉnyleg, kapják meg amit megérdemelnek.
Sőt, nem szeretem a taxisokat.

De:
Bármilyen vállalkozás mellé oda lehet rittyenteni olyat, ami ha nem fizet adót, járulékot, nem tartja be a szabályokat, akkor olcsóbban tudja adni. Az ubernél pont ez a helyzet. Nem innovatív, nem kitalált valamit, hanem egy csalás az egész.
Fizetsz X forintot a kukásnak, hogy elvigye a szemetet. Én csinálok egy céget, hogy szemétszállítás. Lopott gázolajat tankolok a kukásautóba, nem jelentem be a sofőrt, nem adok számlát és a szemetet simán az erdő szélére borítom. Aztán utána durrogok, hogy ez a fejlődés.

has 2016.01.23. 21:41:51

@monddazigazatmar: ía kupit büntetik, nem a strichelést.

Meridian74 · http://www.taxierden.hu 2016.01.23. 22:09:08

Técedésben élsz. A NAV nem keresi az Uber-eseket. Mert ha így tenne, akkor nem terjedne az uber a rendszeres és biztos büntetések miatt.

Nemcsak az adózás elkerülése okán kellene büntetnie a NAVnak egy-egy ellenőrzés esetén. Már azért is, mert se engedélye se műszaki előírásoknak nem felelnek meg, és konkrétan bizonylatot sem adnak - mert nem is tudnak. Papíralapút. Mivel számlát adni kötelező, boltokban is adnak blokkot még az online pénztárgépekkel is. Akkor is, ha kártyával fizetsz.

Stb.

monddazigazatmar 2016.01.23. 22:13:26

@Meridian74: Varga Mihály azt nyilatkozta, hogy eddig 100% volt az uberesek bukása. Szóval biztos, hogy valakik ellenőrzik.
Gondolom a NAV nak is egyszerűbb elkapni egy ubersofőrt mint mondjuk kimenni a kínai piacra ellenőrizni, ahonnan esetleg késsel a hátukban jönnek ki

MEDVE1978 2016.01.23. 22:38:53

Kicsit távolabbról, mert erre megy el a poszt. Szóval: az új global economy egyik jellemzője, hogy a tőkemozgások egyre szabadabbak, gyorsabbak és könnyebbek. Éppen ezért a legtőkeerősebb vállalkozások igyekeznek nehezen átlátható céghálókat létrehozni, melyek végül sehol vagy csak egy adóparadicsomban adóznak. Korábban ez nem volt, így, ez egy tendencia. A XIX. századi Európában - amikor például Marx megírta a Tőkét - a tőke leginkább személyhez kötődő és nemzetileg, helyileg kevéssé mobilis volt. Mostanra a tőke személytelenné és sok esetben nemzetközivé vált. Ennek sok kihatása van, de itt most az adózási az érdekes. Az államok tőkeadóból származó jövedelme tehát a határokon átívelő adókerülés és az adózási verseny (aki kisebb adóterheket kínál oda megy a nemzetközi vállalat) folyamatosan, tendenciózusan csökken az összes jövedelem között. Emiatt az összes többi elvonást kell az államnak megemelnie, hogy el tudja látni feladatait. Éppen ezért került és kerültek előtérbe a természetes személyek jövedelmi adói, illetve a forgalmi jellegű adók. Emellett van egy elcsúszás a nagy felől a kicsi felé is. Az állam érzékeli, hogy a nagy cégeket nehezebben tudja megfogni, hiszen olyan tőkeerősek, hogy kijátsszák, "optimalizálnak". A helyi kis- és középvállalkozók viszont könnyebb "prédák" hiszen nincs annyi tőkéjük és mozgásterek, hogy külföldön dugják el a pénzt. Ez vonatkozik a taxisokra is például.

Visszakanyarodva a posztban említett témakörbe. A poszt azt a félig igaz érvet mondja, hogy a technikai fejlődés meglepetésként éri az államot, mert az nem készült fel. Ez valóban így van, azonban igencsak kis szelete a valóságnak. Az Überesek adóztatása valószínűleg viszonylag könnyen megoldható lenne, ha az adózást (sofőrök SZJA-ját) valahogy a host cégre (ez esetben Über) testálnák rá. Persze ez szinte minden formában viszonylag nagy költséget jelentene az Übernek.

A problémák azonban csak itt kezdődnek az Überrel. Maga a cég adócsaló, aki nem hiszi, olvassa el az egyébként überpárti index cikkét. Bár ez nemzetközi probléma, nálunk sem adózik és ez hiányzik az államkasszából. A másik, hogy a sofőrök ellenőrizhetetlenek. Rengeteg egyéni (kényszer)vállalkozó van Magyarországon, aki a cégére írt autóval fuvarozgat. Egy céges autó munkaeszköz, adómentes költségtérítést lehet a hivatali utak után felvenni és vannak kedvező előírások is. A céges autó használata azonban az ÜBerre már illegális, hiszen akkor munkaeszköz más üzleti célú használatáról lenne szó, amit ugye rengeteg minden szabályoz és adóztat.
Ehhez jön, hogy míg a taxisok legálisan, bejelentve vagy egyéni vállalkozóként, számlával stb. végzik ezt a feladatot, addig az überesek bejelentés és számla nélkül.
Makrogazdaságilag még van egy olyan fogalom, hogy race to the bottom. Sokaknak feltűnhetett két dolog: az egyik, hogy Magyarországon az árszínvonal és a bérszínvonal is jóval alacsonyabb a nyugat-európainál. A másik, hogy a modern gazdaságokban a szolgáltató szféra a domináns a GDP-ben. A legújabb taxisrendelet több dolgot tett, egyrészt szigorú minőségi kifogásokat fogalmazott meg (speciális óra, bankkártyaleolvasó, viszonylag új és jó kocsi, sárga matrica stb.) Ettől a kínálat is leszűkült, viszont a szolgáltatás is jelentősen megdrágult a hatósági árak miatt. Makrogazdaságilag ez egy pozitív folyamat, mivel a szolgáltatás drágább, viszont jobb minőségű (persze csak akkor, ha a forgalom nem esik vissza), így több a GDP. Ellentétben az über megjelenése ebből a szempontból egy légy a levesben, hiszen jelentősen leszorítja a költségszintet és a tevékenység jövedelmezőségét, így a vonatkozó GDP-t is.

Ajtony 2016.01.23. 23:00:35

@monddazigazatmar: azért szerintem hónapokig kereshetnél olyan korrepetált/nyelvet tanuló embert, akinek a tanára bevallotta a jövedelmét.
A NAV gyakorlatilag azzal van elfoglalva, hogy a legálisan működő vállalkozásoknál olyan "szabálytalanságot" találjon, ami egy szinte titokban tartott törvényi változás miatti formanyomtatvány hiánya, vagy éppen január elsejei változása miatt a nem új nyomtatvány jelent. Olyat viszont sose hallottál, hogy sufniban fusizó autó/tv/víz/villany javításával foglalkozókat tömegesen derítettek volna fel.
Sok legálisan dolgozó ismerősömmel együtt az a véleményünk, hogy ha mindenki fizetne adót, akár a felére lehetne csökkenteni a terheket - de aki tud, az simlizik

Ajtony 2016.01.23. 23:05:53

@MEDVE1978: Grat, tetszik amit írtál!

Ajtony 2016.01.23. 23:06:57

@MEDVE1978: Grat, tetszik amit írtál!

BéLóg 2016.01.23. 23:27:50

Én cvsak annyit mondanék hogy az Über NEM shared economy! Nincs semmiféle "megosztás". Kőkermyén TAXIZÁS folyik még csak nem is definiált áron.
valasszunk.blog.hu/2016/01/22/az_uber_nem_megosztas_alapu

Röviden kiemelve (idézve):
Az Uber nem oszt meg semmit, hanem utast közvetít olyan emberhez, aki profit reményében az utas által megválasztott két pont között személyszállítást vállal.

BéLóg 2016.01.23. 23:34:21

Egyébként én Moszkvában láttam azt az integetős módszert, amely már tényleg shared economy. Ott kiáll a bárki az útra, integet, aki megáll, megáll. Megegyeznek az árban, aztán mennek.

Arra gondoltam, bizonyos szakaszokon mehetne egy olyan szolgáltatás, hogy a villamosmegállóban beül hozzám akit felveszek, az átad nekem egy villamosjegyet (!), én meg elviszem. Például az Üllői úton, a Hungárián, de végülis akárhol.

A villamosjegyet felhasználhatom vagy VISSZAVÁLTHATOM a BKV-nél, akik:
1. 350 helyett 250-ért (mondjuk) veszik vissza.
2. Befizetnek helyettem 50 Ft adót, ötvenet meg zsebreraknak.

Na ez lehetne egy igazi shared economy, nem?
Aztán
1. A BKV se járna rosszul.
2. A kocsiban többen ülnének.
3. A sofőr is jól jár.
4. Az utas szintén.

Na hülye ötlet? (Megvalósítás esetén %-ot kérnék...)

halaloszto 2016.01.23. 23:35:07

@MEDVE1978: Aki látott már uber-es számlát, írja már meg hogy van-e rajta áfa?

cardiobascuralis 2016.01.23. 23:39:57

@BéLóg:
"Na hülye ötlet?"
Az. Nem véletlenül nem kezdte még el senki.

cardiobascuralis 2016.01.23. 23:47:49

"néni a piacon aki a saját málnáját adja el, és csak stand díjat fizet"
A mezőgazdasági őstermelő évi x millióig (a pontos összeget nem tudom, nem sok) adómentes.

"hétköznapi szakemberek, akik megjavítják a szekrényed, vízcsapot és bármit otthon"
+ festő, burkoló, kőműves, villanyszerelő stb., mind, ami egy lakásépítéshez vagy felújításhoz kell

A felsorolásba egyébként nyugodtan belevehetted volna:
- taxisok

Ugyanis ők is kb. a bevételük 1/4-ét, max. 1/3-át adózzák le, a több 2/3-3/4 feketén meg zsebbe. Kéne egy alkalmazás ott is, ami minden utat és minden összeget a NAV-on át valósít meg (azaz olyan, mint az Uber, csak nem az Uber központján menne keresztül, hanem a NAV-on).
Ja, és az utas a NAV-nak fizetné be a pénzt, az meg hónap végén kifizetné a taxisnak, ami jár.
Ha már ennyire hőzöngenek az ellen, hogy valaki nem adózik rendesen.

(Kedves NAV, megvalósítás esetén %-ot kérek a bevételből. Nem vagyok rabló, elég 1%-is.)

BéLóg 2016.01.23. 23:51:00

@cardiobascuralis: Tagadni könnyű, indokolni nehezebb.
Az hogy nem kezdte el még senki, csak azt jelenti, az ötlet EREDETI.

De esetleg megmondanád SZERINTED miért hülyeség? Akkor tudnék reagálni rá.

De ha csupán velem van bajod a másik blog miatt, ne indirekten küldjél a 3,14csába, megírhatod direktbe' is.

cardiobascuralis 2016.01.23. 23:52:48

@monddazigazatmar:
Ami az örömlányokat illeti, nekik van külön adószám, szexuális szolgáltatás, és fizetniük kellene adót, New York-i egyezmény ide vagy oda.
Egy egyéni vállalkozó haveromnak (férfi) ez is benne van a vállalkozási körében, mert azt kérte, hogy azokon kívül, amihez van megfelelő végzettsége, vegyenek fel minden olyat is, amihez nem előírás semmilyen végzettség.
Láttam a vállalkozói igazolványát, tényleg benne van (vigyorogva mesélte, hogy az önkormányzatnál az ügyintéző csaj megkérdezte tőle, hogy tényleg ezt is akarja-e, mire ő mondta, hogy persze, ki tudja, mit hoz még az élet).

BéLóg 2016.01.23. 23:54:59

@cardiobascuralis: Viszont ez a második amit írtál, eléggé meglepő, pláne ha TOVÁBBGONDOLJUK.

Mert mi lenne ha az emberek KIZÁRÓLAG (!) a NAV-nak fizetnének?
Függetlenül a részletektől, ez akár milliárdokat is érhet a NAV-nak és persze az országnak.

Bár ha bevezetnék muszáj lenne 1%-ot kapnod hogy elmenekülhess az országból, már ha kideríytenék a neved és a címed :D :D :D

Punxsutawney Mormota 2016.01.23. 23:56:56

@Ajtony: Azon röhögök, hogy olyan 25 éve megy az izmozás a gazdaság kifehérítésén, amit mostanra sikerült úgy megoldani, hogy alig maradt épkézláb szakember az országban.

Nagyon-nagyon egyszerűen meg lehetne oldani, hogy pl. a kisiparosok adót fizessenek, hihetetlen, hogy ez még senkinek nem jutott eszébe, ehelyett körmonfont eszközökkel próbavásárlásokkal szívatja a népet a NAV, holott adminisztratív eszközökkel is fel lehetne deríteni az iparági adóelkerülések jó nagy részét.

cardiobascuralis 2016.01.23. 23:57:05

@BéLóg:
Veled max. azért van bajom, mert buta vagy, és azt hiszed, hogy zseni.

Az ötlet pedig azért szar, mert aprópénzt lehetne vele keresni sok utánjárással.
Hidd el, nem te vagy az egyetlen, aki gondolkozik az országban. Sőt, inkább úgy mondanám, te nem vagy azok között, akik gondolkoznak.

BéLóg 2016.01.23. 23:57:31

@cardiobascuralis: Viszont ez a második amit írtál, eléggé meglepő, pláne ha TOVÁBBGONDOLJUK.

Mert mi lenne ha az emberek KIZÁRÓLAG (!) a NAV-nak fizetnének?
Függetlenül a részletektől, ez akár milliárdokat is érhet a NAV-nak és persze az országnak.

Bár ha bevezetnék muszáj lenne 1%-ot kapnod hogy elmenekülhess az országból, már ha kideríytenék a neved és a címed :D :D :D

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2016.01.24. 00:02:45

Akkor most azt is pofán lehet vágni (a mai események után) aki:
- igazolatlan jövedelem forrásból költ 100 milliókat
- kizárólagosan vehet részt és egyedüliként nyerhet állami közbeszerzéseket
- .....
mielött lezárta a Bajcsy-t a rendőrök asszisztálása mellet, majd a Kormány szóvivő bejelentette:
- a NAV rámászik a jövedelem igazolásokra
- a közbeszerzésekre beadott pályázatokat független nemzetközi bizottság bírálja felül??

Punxsutawney Mormota 2016.01.24. 00:03:24

@cardiobascuralis: Nos, mivel már az eccerűbb kőműveseknek is okostelefonjuk van, amin az emberek 95%-a nem kapcsolja ki a helymeghatározót, így pl a google maps rögzíti, hogy hol jártál báránykám. Ahol néhány percnél hosszabb ideig tartózkodik az is feltűnik a helyelőzmények rovatban.

Ezzel a történet egyik oldala meg is van oldva. A másik oldalát, a pénzek vándorlását pedig ahogy már írtam, adimnisztratív oldalról kellene megközelíteni, ösztönözve a szolgáltatást igénybe vevőket, hogy számlát kérjenek. Nem, nem úgy, ahogy X évvel ezelőtt volt, hogy a NAV kisorsolt minden héten egy 10,000 forintos könyvutalványt azok között, akik számlát küldtek be hozzájuk.

BéLóg 2016.01.24. 00:03:45

@cardiobascuralis: Gondoltam hogy a személyeddel van bajod, de hát ez nem az én problémám, magadnak kell megoldni.
Én nem gondolom magamról azt hogy zseni vagyok.
Aprópénz: Ha te találsz egy százast az utcán, kiköpsz és leszarod, igaz?
De miért is aprópénz mondjuk egy Üllői úton a Határról kimenni a Béke térig egy olyan autóval amiben egyébként egyedül ülsz, most meg kapsz mellé mondjuk 3 darab bkv jegyet, ami NEKED 1050 Ft. HA beváltod, 750. Ez naponta lehet akár 1500 FT is csak az Béke tér Határ út vonalon, közben pedig még kismillió egyéb hely is lehetne.

Ja és miért sok az utánajárás elmenni egy metrómegálló bérletpénztárához mondjuk egy hónapban egyszer és leadni 100 darab bkv jegyet 25e Ft-ért?
Ja. Aprópénz, tudom. :)

cardiobascuralis 2016.01.24. 00:07:37

@BéLóg:
Mivel én olyan szakmában dolgozom, ahol kénytelen vagyok minden munkámért számlát adni, engem nem érintene kedvezőtlenül, sőt, lehet, hogy jobban is járnék, mert a NAV minden hónap X. napján fizetne, némelyik ügyfelem meg 60 vagy 90 nap után.

Én mondjuk tudnék még javasolni pár megoldást, amivel egyes szakmák művelői is jobban járnának, meg az ország és ezzel a NAV is.
Bizonyos szakmák műveléséhez pl. törvényi előírás a végzettség, és egy csomóan művelik anélkül (ilyen mondjuk a fordítás és a tolmácsolás).
Ha elkezdenék betartatni a törvényt, a vizsgálva rendelkező fordítók jobban járnának, mert a kóklerek kiszorulnának a piacról (aki meg nem az, az letenné a vizsgát, ami megint állami bevétel, nem is kevés), ők meg emiatt többet kérhetnének, és több munkát is kapnának - emiatt pedig több adót fizetnének.
De pl. az újságírást (köztük az Indexhez hasonló lapok blognak nevezett leágazásait, mint Comment:com) is lehetne ugyanígy végzettséghez kötni (szakcikkeket emellett szakmai végzettséghez IS), és egy idő után legalább írástudók írnák a cikkeket, mert most baromira nem ez a helyzet.

Ha mindezért megkapnám az 1%-ot, pár év múlva Bill Gates csak jelenthetne. :-)
(És mivel bizonyos összeg fölött úgysem tudnám értelmes célra magamra költeni, lehetne belőle segíteni egy csomó szerintem értelmes dolgot. Akár még a BKV-BKK-t is, hogy járjon Szentendréig a HÉV. Persze csak ha kirúgathatnám cserébe a léhűtő vízfejet - rengeteg semmit nem csináló vezetőt - a cégtől. Valamit valamiért :-)

cardiobascuralis 2016.01.24. 00:15:30

@BéLóg:
Ha találsz egy százast, és lehajolsz érte, az nem indokolatlanul nagy munka 100 Ft-ért. De még 5 Ft-ért sem, bár azt sokan már nem veszik fel.
Amit írsz, az viszont az, ráadásul veszélyes is, mert beülhet melléd olyan, akinek megtetszik a kocsid, és kinyír a következő sarkon. Mindezt 350 Ft-ért, amiből 250 a tied.
Arról nem is szólva, hogy taxisokat is gyilkoltak már meg, pedig azoknál van CB, amin tudnak segítséget hívni.
Ráadásul a beváltásához be kell menned az Akácfa utcába, mert csak ott veszik vissza a jegyeket (a metrópántárakban nem), ott várakozni, pakolódíjat fizetni, ha te magad árulod engedély nélkül, akkor megbüntetnek érte.
Emellett a Határ úttól a Béke térig senki nem menne veled, mert jár az 50-es villamos, és - legalábbis napközben - gyorsabb, mint bármilyen autó. És meglehetősen sűrűn jár. Max olyan útra találnál utasokat, amerre nem jár tömegközlekedés, mondjuk - ha már Határ út - a Kőér utcán át a Gyömrői vagy a Jászberényi útra (Sörgyár).
Így érted már?

BéLóg 2016.01.24. 00:33:35

@cardiobascuralis: Persze hogy értem. Értelmes és korrekt beszéd.

De minden veszély amit leírtál, nagyjából (de te is jól látod) alkalmazható a taxikra de még az Überre is.
Egyébként meg ha stopost veszel fel abban is van rizikó nem?
A RÉSZLETEKBE meg miért is mennénk bele? MA az Akácfa utcában váltanak vissza, holnap meg bárhol?
Miért is ne mehetnél egyébként félévente akárcsak az Akácfába is? BKV jegyed lesz elég! Miért kéne parkolni?
Te máris a kijátszásról írsz. Miért kéne nekem magamnak árulni, mikor HIVATALOSAN beváltanák? Plusz 50 Ft-ért? És ki venné meg a fél év alatt összegyűlt jegytömeget? Szóval ez nem ellenérv.

Azért írtam az adott viszonylatot, mert egy korábbi blogban többen is írták, hogy sötétedés után nem szállnak fel az 50-es villamosra annyi a gyanús alkeszhómlessz alak ott. Azt sem mondtam hogy a Béke térig kéne menni, BÁRHOL menetközben kiszállhat a delikvens. MOST is egy megálló is egy jegy meg harmincöt is.
Azt is megfontolhatod, ha valakinek tele a két keze szatyrokkal, a tuján/buszon meg tömegnyomor van, esetleg szakad az eső? Ja és a kocsiban ÜLNI lehet meg van klíma/fűtés.
Plus az Üllőin egymillió BUSZMEGÁLLÓ is van. Nerm mondtam hogy csak villamosra várókat lehetne felvenni.
Stopost, így már világosabb nem?
Egyébként gyerekkoromban (!) mi csináltuk ezt a Újpesttől a Lehel út viszonylatában az Élmunkás (ma Lehel) térig vagy a Nyugatiig (akkor Marx tér). Iigaz akkor még más világ volt.

cardiobascuralis 2016.01.24. 00:55:22

@BéLóg:
A többségnek, aki arra jár, ráadásul van bérlete - miért adna ki még jegyre neked 350 Ft-ot?
(Akinek meg nincs, az nem is vesz jegyet, mert ellenőr sincs akkor már a járaton. Évekig éltem arra, ismerem jól.)

Ülni lehet? Ne viccelj, 25-30 perc a teljes út.
Ráadásul ez a bárhol kiszállhat sem igazán áll, mert egy csomó helyen nem állhatsz meg (tábla tiltja).
Ha meg szakad az eső, akkor tök mindegy, ha kiszállsz, úgyis szarrá ázol fél perc alatt - annál jobban már nem tudsz elázni, bármennyi esik is rád utána.

De jelenleg semmi nem tiltja, próbáld ki. Aztán majd számolj be a sikerekről.

BéLóg 2016.01.24. 01:13:49

@cardiobascuralis: De, tilos. meg nem tudnám használni a bkv jegyet, ugye.

Ne viccel már, a Béke tértől a villamos 45 perc alatt akkor ér ki a határra ha nincs rajta utas!

Tudod a KOMFORT sokat megérhet, akár azt is hogy valaki bérlet mellé ebből a célból jegyet vegyen. Ehhez persze kell hogy kínálat is legyen.
Én ismerek olyat aki a bérlet mellé havi többezret költ parkolásra P+R aztán metró. ide simán betaársulhat akárki.
Jó lehet a dolog éjjel, nem csúcsidőben, satüöbbi.
Most leragadtunk az Üllőin, ahol egyébként MINDENHOL van buszmegálló (!) ahol villamosmegálló is van (50-70 m-es távon belül).
De hát Budapesten van még vagy ötezer másik használható útvonal is!

Az eső is csak egy példa volt. Ha nem tetszik, nem EBBE kéne belekötni.
Mondjuk a:
leülés lehetősége
cipelés elmaradása
a tömeg kikerülése
fűtött vagy éppen hűtött légtér

Sőt, mi akadálya lenne mondjuk felvenni 4 Budapestre tartó embert az agglomerációból, egy-egy BKV (!) jegyért???

Nem hiszem hogy a részletekben MOST el kéne veszni, sokkal lényegesebb az adózás, az adminisztráció, vagy akár az utasbiztosítás -- de ezek az Übernél is felmerülnek/felmerültek...

cardiobascuralis 2016.01.24. 02:22:53

@BéLóg:
Miért lenne tilos?
Milyen jogszabály tiltja? Szerintem semmilyen.

Komfort? Ha házig viszed, akkor esetleg. Másrészt az emberek többsége se nem milliárdos, se nem hülye, ha megvesz 10 rugóért egy bérletet, nem ad ki még (20 munkanappal számolva) 14 ezret azért, hogy ne használja, hanem veled utazzon, bármennyire megnyerő legyél is, és vidd akár Mercivel (vagy Bugatti Veyronnal - bár arra mondjuk én egy villamosjegyet rászánnék, Határ út - Béke tér távon) :-). Szimplán nem életszerű.

"bérlet mellé havi többezret költ parkolásra P+R"
Persze, mert ahova megy, ott sokkal többe kerülne a parkolás, tehát itt is az olcsóbb megoldást választja. Nem mindegy, hogy a Kökin fizetsz havi 5 ezret, vagy a Belvárosban napi 4400-at (ha telefonon intézed, akkor ott is kb. 5000-et, csak nem havonta, hanem naponta).

Éjjel meg nyilván beszállnak az emberek bárki mellé... (ráadásul éjjel is viszonylag gyakran jár az éjszakai ugyanarra).

Cipelnie ugyanúgy kell, mert te sem háztól házig viszed. A villamoson/buszon meg lerakhatja a padlóra, ha hely van, az ülésre is.

4 embert felvenni az is akadály lenne, hogy kurva kényelmetlen egy átlagos 5 személyes kocsi 5 felnőttnek. Pláne ki szállna be 3-4 ismeretlen mellé (akikről nem tudja, hogy azok sem ismerik egymást). Én sem, pedig nem vagyok kis darab, és még harcművészkedtem is pár évig. és nem mutogatósban, hanem full contactban.

Szóval továbbra is azt mondom, nagyon nincs ez átgondolva, és továbbra is hülye ötlet.
De próbáld ki, hátha működik, és akkor alapíthatsz rá egy céget.

Fodor Balázs 2016.01.24. 04:02:41

A buszjegyes otletet nem is ertem. Ez egy nagyon korulmenyes taxi. Nem tudom, hova megy, mert nincs rairva. Nem tudom mikor megy, nincs menetrendje. Fizetni erte egy nem altalanos csereeszkozzel lehet. Az auto meg ugy kenyelmes, ha nem kell 3 masik, altalam nem valasztott idegen intim zonajaban ulnom.

VeeVee 2016.01.24. 06:03:09

Én pl gyűlölöm az uber sofőröket, remélem a múltkor a sok perverz közül vertek meg egyet akikkel már összefutottam: A családos apuka aki még megnyalná a sót és csak csajokat szállít vagy a fiatal srác aki szintén csak perverzkedni akarna. Hú mennyivel találkoztam már, taxisnak legalább tudom a nevét bejelenthetem ha ilyesmi van az uberes meg csak kéjesen vigyorog, meg lehord minden k..rvának ha nemet mondasz az ajánlatra...Undorítóak, remélem szét büntetik az összes ingyenélő mutyist.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.24. 06:50:43

"shared economy alkalmazások"

Az Uber nem ez.

randomgenerator 2016.01.24. 08:16:21

@BéLóg: pont az a taxisok baja, hogy ezek nem taxiznak. ha taxiznának akkor meg megint az lenne a baj, hogy sok a halász kevés a hal, és megint kiblokkolnának maguknak egy 50% HATÓSÁGI áremelést. Mint a kommunizmusban...

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.01.24. 08:47:18

@monddazigazatmar:

Aha. vargamisi és a többi agyhalott akinek a seggét birka meg a többi narancsdroid nyalja akkor is hazudik amikor kérdez.
Csak a nagyon hülye fideSSjobbikos idióták feledték el a "két hét alatt rend lesz" szlogen után szinte két héten belül meghaló rendőröket. Látsz azóta is rendet azon kívül, hogy a csúti hányadék törpe utcájába nem lehet(ett) bemenni?

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.01.24. 08:52:51

@cardiobascuralis:

Hol függ össze az írástudás és a szakmaiság? Ajánlanám a szakmai fórumokat, ott firkálnak olyanok akik rendelkeznek némi diplomával, de ezek közül nem egyről még azt is nehezen hiszi el az ember, hogy kijárta az általánost.

Tibi ! 2016.01.24. 09:05:30

Ez a bejegyzés elég kispályásra sikeredett.

Adót nagyon sokféleképpen csalnak, a taxisokkal az élen. Az egész magyar gazdaság az adócsalásra épül. Mindennek az oka az állami "újraelosztás" túlzott aránya, amit nem véletlenül tettem idézőjelbe.

A taxisok nagy balfaszok ha az adócsalás miatt támadják az übert. Ugyanis az übernek semmibe se kerül átalakítani a rendszerét, hogy minden fuvar után megy a másolat a számláról a NAV-ba.
Nem tudom a taxisok kibulizták-e, hogy ne kelljen online taxiórát használniuk, de ezek után sok alapjuk nincsen ellenezni. Öngól?

Primátor 2016.01.24. 09:15:07

@bértrollbosszantó_kovi1970:

Azt gondolod, mindenhez értesz, ostoba seggfej?

Tibi ! 2016.01.24. 09:18:30

@Primátor: Na mi van kisköcsög? Minden hozzászólásod ugyanilyen mocskolódó. Csodálom még nem basztak ki a blog.hu-ról. Így éled ki a frusztrációdat? Keress egy pszihomókust balfasz lúzer!

L von Richthoven 2016.01.24. 09:28:02

@MEDVE1978:
"Az állam érzékeli, hogy a nagy cégeket nehezebben tudja megfogni, hiszen olyan tőkeerősek, hogy kijátsszák, "optimalizálnak""
Csak azért furcsállom amit írsz, mert közismert, hogy sok multinacionális vállalat folytat nem titkoltan adóegyezkedést a székhelyét biztosítani akaró ország adóhatóságaival.... Miért nem Budapesten van a Starbucks központja? Gondolom szerepet játszik benne az, hogy mennyi társasági adó megtakarítást jelent ez nekik.... Innentől kezdve a szituáció világos....
"ez egy pozitív folyamat, mivel a szolgáltatás drágább, viszont jobb minőségű (persze csak akkor, ha a forgalom nem esik vissza)"
Tekintve a fizetőképes keresletet ebben szinte biztosak lehetünk, de igy van ez ha nem tudjuk eldönteni, hogy a taxi a tömegközlekedést kiegészítő, mindenki által megfizethető vagy pedig egy extravagáns élményt nyújtó szolgáltatás legyen
(Bár ez az utóbbi valóban gyakran igy marad meg, különösen a külföldiek emlékeiben...)
Én csak egy dolgot szeretnék már nagyon: legyen meg az a szabadságom, hogy eldönthessem melyik szolgáltatást vegyem igénybe.... Ha nekem a feltuningolt csilivili sárga taxi tetszik akkor azt, ha pedig egy biztosítatlan, szutykos, adót nem fizető, piszkos multi csápjainak meghosszabítását jelentő Uber taxiban akarom a halálomat lelni, akkor az a választhassam!
Nem kell már a kezemet fogja senki ahhoz, hogy ezt eldönthessem!

Ami nekem feltűnt az utóbbi napokban, mióta ez a nagy harc folyik Uber-ért és ellene, hogy valójában milyen magasszintűen van jelen a magyarországi közgondolkodásban az adózási etika minden vetülete... Sokatmondó és biztató is lehetne, de... A hiányzó részt mindenki pótolja saját maga...

Reszelő Aladár 2016.01.24. 09:33:28

Minden olyan esetben, amikor online pénzügyi tranzakció zajlik user és szolgáltató között, kivethető az adó.
Az UBER a jelentkezés során köt egy megbízási szerződést, melyben vállalja, hogy a mindenkori SZJA szabályok szerint vonja le és fizeti meg az adót. Év végén meg küld egy kimutatást a sofőr bevallásához. Maga a cég pedig úgyis úgy adózik majd mint a többi multi.

csak egy néző 2016.01.24. 09:41:52

Ezzel megint csak sikerült növelniük az emberek szimpátiáját a taxisok iránt.

index.hu/video/2016/01/24/usd_az_uberest_ussed/

déjá vu39 2016.01.24. 09:42:17

@Meridian74: A taxisok adnak?
Mai hír: Az Über MINDEN ügyfélnek fog adni számlát.

déjá vu39 2016.01.24. 09:45:19

@BéLóg: A bérkocsi sofőrrel, a Sofőszolgálat (részeg autós hazaszállítása) is taxizás?

fa1 2016.01.24. 09:47:08

@monddazigazatmar: @Primátor: Miért lenne marhaság? Hungarisztánban mindenki fizet adót? A miniszter elvtárs a korrupciós pénzek után? A csúti gázszereleő a lopott közpénzmilliárdok után? Simicska a Kaya Ibrahimos cégei után? A vendéglős a lehúzós túlszámlázás után? Na ne már... Ha ezekkel nincs problémád, miért pont az Uberrel van? Ők sikkasztják a legkevesebbet, és legkevesebb ideje.

fa1 2016.01.24. 09:49:28

@csak egy néző: Eddig se voltak rokonszenvesek a hiénák, kb. mind bűnöző börtöntöltelék. Nem is értem ki használja a taxit, hogy ennyo gengszter meg tud belőle élni. Ja és ezek persze minden fuvar után bizonyára adóznak, világos... Úgy ismerni őket mint az adózás mintaképét...

déjá vu39 2016.01.24. 09:51:08

@monddazigazatmar: Hát, hogy Varga M mit nyilatkozik...
Persze a 0-nak a 100%-a is nulla. Vagy - mivel eddig tényleg nem adtak számlát (ahogy általában a taxisok sem) -, akkor tényleg mind "megbukott". Igaz, hogy csak kártyás fizetés van az Ubernél - a kártyaforgalom pedig könnyen ellenőrizhető (a külföldre irányuló is).

fa1 2016.01.24. 09:52:51

@bértrollbosszantó_kovi1970: Pontosan! Legyen a taxióra is online, fizessenek adóelőleget, hogy ne is tudjanak csalni, mint ahogy most népszokás náluk!

_droid_ 2016.01.24. 09:55:42

@Punxsutawney Mormota: na de mi lenne az a nagy otlet? nem hinnem hogy a helymeghatarozasra gondoltal, hiszen sok sebbol verzik, pl hogyan fer hozza a nav, hogyan azonositja az embert, honnan tudna, milyen okbol volt valaki valahol, aztan a helyelozmeny barmikor kikapcsolhato es torolheto es ha ellenoriznek, ki is kapcsolnak es torolnek is mindannyian. ha valahogyan kieszkozolne a nav, hogy ne lehessen, az mar diktaktura! es rohadt nacik! stb.

déjá vu39 2016.01.24. 09:56:23

@bértrollbosszantó_kovi1970: Ahogy az Über be is jelentette, hogy minden fuvar után számlát fog kiállitani.
Csak halkan jegyzem meg: ezt a taxis rendeletet a taxisok egy része hajtotta ki magának. Csak egy kicsit jól sikerült.
Ma egy Ferihegyi fuvar hozzánk 9000 Ft. Napi 2-3 ilyen fuvar, napi 4-6 órai munka és magvan a tisztes jövedelem. Még akkor is, ha adózik utána.

déjá vu39 2016.01.24. 10:02:50

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:
Ami a "két hét alatt rend lesz" et illeti: Pontosan 2 hét múlva törték fel a kocsimat fényes nappal Budapest közepén (A helyszínelők szerint azon a napon ez volt a 3. eset a környéken). Volt helyszínelés, ujjlenyomat a kocsin, az ellopott laptopnak gyári száma. 30 nap múlva lezárták a nyomozást.

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.01.24. 10:30:19

Amikor majd kiderül, hogy Tiborcnak vagy a gázaszerelőnek vagy Garancsinak részesedése van az Uberben, akkor majd a fidesz trollok már azt fogják a blogokban ordibálni, hogy milyen innovatív és értékes cég ez az Uber!

danpress 2016.01.24. 10:44:31

úgy szájbavernék egy politikust, büntetlenül.

mások, akik büntetlenül szájbaverhetnek embereket:
- boxolók
- karatésok
- kungfusok
- kickboxerek
- judosok

innentől tök legál nem?

dîszkorzo 2016.01.24. 10:48:46

@monddazigazatmar: Magyarországon legális a prostitúcio!

dîszkorzo 2016.01.24. 10:55:35

@MEDVE1978: A piaci verseny megszüntetése sosem hat pozitívan , lásd a most kialakult helyzetet.

fa1 2016.01.24. 10:58:08

@danpress: Rocco is bűntetlenül a szádba veri...

Punxsutawney Mormota 2016.01.24. 11:04:20

@_droid_: Jajj, nem! A helymeghatározást csak arra írtam, hogy valaki egy applikációt vetne be. Az én megoldásom nagyságrendekkel egyszerűbb lenne.

Jövedelmi viszonyok arányában adóalapcsökkentő tényezőként kezelném a kisispari munkákat.

Mondjuk, aki bruttó 1,500,000 milliót keres, az évi szinten 80,000 forintot számolhatna el porszívó javításra vagy meglazult kilincs megigazítására.

Ha ingatlant veszel, akkor a komplett felújítást levonhatod az aktuális adódból, az e-napló felhasználása mellett stb.

Finomítani lehetne, kellene rajta, de az alapelvnek ezt lehet megtenni. Az emberek érdekletek lennének abban, hogy számlát kérjenek, az adójóváírás mértéke meg sokszorta kisebb lenne a másik oldalon befizetendő Áfa és társasági adóénál. Hirtelen kiderülne, hogy hányan embernek nem jó a KATA, mert lehet, hogy már az év első 3 hónapjában feltöltenék a keretet.

Mint mondtam, az ötletben semmi forradalmi nincs, csak alkalmazni kellene azt az elvet, amit ingatlanbérbeadóként megtehetsz.

R. Dawn (törölt) 2016.01.24. 11:11:58

Első helyen: Numero uno: LAKÁSTULAJDONOSOK !!!

Akik kiadják albérletbe szutykos lelakott vityollójukat majd bahhnak adót fizetni!

R. Dawn (törölt) 2016.01.24. 11:13:07

Azt hiszem Mo-on ez a legynagyobb fekete piac!

fa1 2016.01.24. 11:19:03

@kommentelő123: Meg a piacozók, autószerelők, pirosozók. Ja és a rómaiak. :)

midnight coder 2016.01.24. 11:19:44

@cardiobascuralis: "Bizonyos szakmák műveléséhez pl. törvényi előírás a végzettség, és egy csomóan művelik anélkül (ilyen mondjuk a fordítás és a tolmácsolás)"
Pár éven belül ezt sima programok fogják végezni ingyen. A gugli translate ma még picit gagyi (legalábbis magyarra), de nem lesz ez mindig így. Akkor most a programtól fogsz végzettséget kérni ?

"De pl. az újságírást (köztük az Indexhez hasonló lapok blognak nevezett leágazásait, mint Comment:com) is lehetne ugyanígy végzettséghez kötni"
A végzettség mellé pedig engedélyt is be lehetne vezetni, amit minden kormány csak a neki szimpatizáló újságíróknak adna ki. Valóban jó ötlet.

Amúgy pedig, ha én a világ valamelyik szabad országában bérelek egy websiteot, arra pedig felteszek egy bog szoftvert, akkor nagyon meg kell dolgoznia annak a diktatúrának aki meg akarja akadályozni hogy ezt az országban bárki elolvashassa. És ha felteszek rá pár reklámot, mindjárt van bevételem is.

midnight coder 2016.01.24. 11:23:21

@Punxsutawney Mormota: Az a baj, hogy ahhoz hogy ez megérje, pont annyit kellene visszaadni a polgárnak a dézsmából, mint amennyit a szakinak kellene kicsengetnie. Azaz állam bácsi így sem nyerne a dolgon.

_droid_ 2016.01.24. 11:36:34

@Punxsutawney Mormota: nekem sem jon ki a matek elso ranezesre. hogy nekem jobban megerje mint tok feketen csapot szereltetni, akkor legalabb akkora kedvezmenyt kell kapnom, amennyivel feketen olcsobb. vagyis az allam rafizet.

_droid_ 2016.01.24. 11:41:27

felteszem az, hogy a komplett felujitast, vagy kilicsjavitas arat magabol a fizetendo adobol vonhassak le, csak nyelvbotlas, ez akkora rafizetes lenne az allamnak.

Punxsutawney Mormota 2016.01.24. 11:49:41

@midnight coder: Nem, számolj utána kérlek! A legtöbb kisiparos KATA-ban van. Fizet havonta 25,000 forintot és jónapot! Van olyan ismerősöm, aki már most januárban befizette az éves 300,000 forintját és letudta az adót 2016-ra. Ha beindulna egy ilyen számlakérési folyamat, amelyet csak úgy lehetne elndítani, hogy a pógá'társakat érdekeltté t3gyük a számlákérésben, akkor nagyságrendekkel több kisiparos stb kerülne át a normál áfa-körbe, áfát kellene fizetniük, jövedelemarányos adót, ipa-t kellene fizetniük.

Az adókedvezmény mellett meg azt is meg kellene értenie mindenkinek, hogy az okosban végzett munkának megvan az a hátránya, hogy garanciális gondok esetén a munkát elvégző mester számonkérthetetlen, illetve csakis a lelkiismeretére van hagyva, hogy visszamegy-e kijavítani az elbaltázott munkát.

slowMotion 2016.01.24. 11:50:01

Könyörgöm irja meg már valaki tájékozott hogy hitelesen, a NAV szerint (SZJA bevallás) mennyi egy sárga patkány jövödelme?

Punxsutawney Mormota 2016.01.24. 11:57:48

@_droid_: Bocs' adóalapcsökkentő tényezőre gondoltam. Tehát, egy 1,5 millió forintos jövedelemből lejön 80,000 forint, az az államnak valójában csak 12,000 forintos kiesést jelent személyenként 15%-os szja-val számolva.

_droid_ 2016.01.24. 12:01:48

@Punxsutawney Mormota: szerintem a kata nem valaszolja meg a kerdest. kikerul katabol 3 honap alatt, ok. aztan odajon majusban, hogy kifestem a lakast 70-ert es nem ismerjuk egymast, vagy 127 szamlaval. kerjem szamlaval, mert 15-tel kevesebb lesz az szja-m? nem tul vonzo.
hogy garancia nem lesz szamla nelkul, az vilagos, de ez most is igy van, adolevonas vagy egyeb otleteles nelkul is.

Meridian74 · http://www.taxierden.hu 2016.01.24. 12:09:13

@déjá vu39: a taxisok adnak. elviekben előbb a blokkot kell átadniuk és utána elkérni a pénzt érte. Legalábbis apám ezt mondta, hogy addig nem is engedi kiszállni az utast amíg a blokkot át nem vette.
De NAV-osok Érden büntettek azért, mert a sofőr előbb vette el a pénzt (miközben a papír nyomtatódott a tekercspapírra a taxiórából) és csak uténa akarta odaadni a NAV-osnak a blokkot...

monddazigazatmar 2016.01.24. 12:27:39

@Ajtony: "Olyat viszont sose hallottál, hogy sufniban fusizó autó/tv/víz/villany javításával foglalkozókat tömegesen derítettek volna fel."
Folyamatosan ellenőrzik őket. Persze, nem hallasz róla, az tényleg bebaszna, ha origós főcím lenne, hogy megbüntettek egy gázszerelőt, mert nem adott számlát..

csak egy néző 2016.01.24. 12:42:40

@monddazigazatmar:
"Folyamatosan ellenőrzik őket. Persze, nem hallasz róla, az tényleg bebaszna, ha origós főcím lenne, hogy megbüntettek egy gázszerelőt, mert nem adott számlát.."

Miért olyant hallottál, hogy megbüntettek egy gázszerelőt, mert "elfelejtett" bevallani 1 milliárdocskát?

szobatars 2016.01.24. 12:51:09

Ha az uberezes adocsalast jelent, akkor a teljes magyar politikai elit (plusz a haverok es rokonok) uberezik

Punxsutawney Mormota 2016.01.24. 13:15:58

@_droid_: Attól függ, hogy milyen jövedelemsávban vagy. Ha magasab jövedelmű vagy, akkor nagyobb lehet az elszámolandó költséged.

Nézd, valamit kezdeni kell ezekkel a dolgokkal. 25 éve várunk arra, hogy itt varázsütésre mindenki bevallja, a tényleges jövedelmét.

Állambácsi, azt mondja, hogy addig nem tud adót és járulékot csökkenteni (adót igzaából nem is kellene, mert az teljesen rendben van), amíg a munkaképes lakosskág min. 40%-a ilyen-olyan módon adózatlan jövedelemhez jut. A fekete vagy szürkegazdaságban lévő munkáltatók meg azt mondják, hogy addig basznak bejelenteni a munkásokat, amíg 60% körüli az elvonás.

Az ördögi kört valahol meg kell szakítani.

fa1 2016.01.24. 13:19:48

@Punxsutawney Mormota: Igen, kezdeni kéne valamit... Elsőnek a parlamentben, az ELVTÁRSAKNÁL!!! Tegyék vissza a kasszába a lopott közpénzt!

_droid_ 2016.01.24. 13:28:32

@Punxsutawney Mormota: tokmindegy milyen savban vagyok, az adott tetelre eso adokedvezmenynek nagyobbnak kell lennie, mint a masik oldalon elcsalt ado, hogy a vasarlonak megerje a szamlat valasztani, ezert ez mindenkeppen bukta az allamnak. ha nem igy van, mutass egy peldat legyszives.
az en fenti ellenpeldam arra alapul, hogy gugli baratom azt mondta, a kata beveteli korlatjat meghalado reszre 40% teteles adot kell fizetni, plusz afat, igy lesz 70-bol kozel 130, szemben a 15-20ezres adokedvezmennyel a vasarlonak.
a cellal persze egyetertek, de a nagy otlet szerintem annyira nem nagy otlet. tovabba erdekelne a meglebegtetett parhuzam a lakas berbeadasaval.

Punxsutawney Mormota 2016.01.24. 13:48:27

@fa1: Persze, igazad van. És nyílván a többől többet lehetne lopni. De sajnos nekünk csak négy évente nyílik lehetőségünk, hogy közvetve változtassunk valamit a törvényi szabályozókon, míg a főtolvajok bármelyik pillanatban megtehetnék.

cardiobascuralis 2016.01.24. 13:55:22

@VeeVee:
Szerintem te még soha nem utaztál Uberrel, ott ugyanis tényleg tudod a sofőr nevét, a taxinál meg nem. És ha nem tetszik, amit a sofőr művel, jelezheted az Ubernek, és ha sokan jeleznek ilyesmit, akkor az illetőt kirúgják.
Szóval a hazudozást máshol add elő.

Punxsutawney Mormota 2016.01.24. 13:58:17

@_droid_: Rajtad az állam csak 12 ezrzet bukik maximum. A másik oldalon a muki befizeti az áfáját a 80 ezrednek, minusz a felhasznált anyag áfája, és mondjuk, ha teherautója van, akkor a dizel üzemanyag arányosított áfája.
Ismétlem, semmi többről nincs szó, mint hogy ugyanazt megengedhesd magadnak magánszemélyként, mint amit ingatlanbérbeadóként korlátlanul megengedhetsz magadnak. Ugyebár, az ingatlanbérbeadás adója 15%. Gyakorlatban nem fizetek többet, mint 9-10%, mert lejönnek a számlával igazolt költségek és az ingatlan bekerülési értékének 2%-a. A felújítást pedig akkor is levonhatod, ha eladod az ingatlant 5 éven belül és profitot realizálsz.
Ha az államnak megéri így is, akkor magánszemélyeknél is megérné, ráadásul csak limitált mértékben.

Arról nem is beszélve, hogy nyugat-európában sok országban a befektetési célú ingatlanvásárlásra felvett hitel kamata is levonható az adóalapból, így serkentve a hitelfelvételi kedvet.

Persze, az ilyenek sokszor vezetnek adósságsprirálhoz, mert 6-8 növekvő negyedév után úgy a bankok, mint az emberek elkezdik egy rózsaszín szemüvegen át nézni a világot.

cardiobascuralis 2016.01.24. 13:58:49

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:
Ahogy látom, az értő olvasás még nem megy neked.
Akkor csak neked, lassan, hogy felfogd:
í r á s t u d á s r a É S s z a k m a i s á g r a I S szükség lenne, mondjuk egy újság technikai rovatában.

cardiobascuralis 2016.01.24. 14:17:57

@déjá vu39:
Nem tudom, te hol laksz, de egy ferihegyi fuvar csak csalással lehet 9000 Ft. Ferihegy 1-nél van a 15-ös kilométerkő

@danpress:
A judósok nem, ott az ütésért leléptetés jár.

@Punxsutawney Mormota:
Indulj miniszterelnöknek, ha ez a programodban lesz, én rád szavazok.

@midnight coder:
Volt szerencsém néhány ilyen fordítóprogram fejlesztésének ellenőrzési szakaszában részt venni - nos, magyar nyelvre a következő 100 évben még biztosan nem programok fognak fordítani. Túl bonyolult a nyelv. De még angolra sem fog menni, ott meg a rokonértelmű szavak hatalmas száma és az egyes szavak rengeteg jelentése miatt.

_droid_ 2016.01.24. 14:24:30

@Punxsutawney Mormota: nem latok semmife a parhuzamot, mivel a lakas berloje nem szamolhatja el koltsegkent a berleti dijat, igy mint vasarlo, egyaltalan nincs adokedvezmennyel motivalva a szamlas berleshez. ellenben a kisiparos esetben epp az lenne a lenyeg, hogy a vasarlo legyen motivalt, ez az otlet.
es nyilvan megeri az allamnak az a 9-10%, mivel a masik opcio az, hogy semmit nem kap. ezzel eppen a kata analog, hiszen tok feketen semmit nem kap, kataval viszont legalabb azt a 600ezret.

nem jo a pelda tovabbra sem, hiszen ha a fizetendo afa (koltsegek levonasaval stb) nagyobb, mint az en 12ezres kedvezmenyem, akkor nem vagyok erdekelt, hogy kifizessem vasarlokent, hogy aztan a vallakozo befizethesse. ha az en kedvezmenyem nagyobb, akkor viszont bukik az allam a jelenlegi helyzethez kepest.
azonkivul nem csak afa van a szamlas esetben, hanem meg egy rakat kozteher, mire ugyanugy elkolthetove valik, pl tejre es kenyerre, mint a zsebbe rakott penz. azok a kozterhet mind "megsporolodnak", tehat osszessegeben kell osszevetni a vasarlo adokedvezmenyevel.

fa1 2016.01.24. 14:43:03

@monddazigazatmar: Az lenne a normális. Egy normális országban.

cardiobascuralis 2016.01.24. 14:45:25

Hopp, ennek valamiért lemaradt a második fele.

@déjá vu39:
Nem tudom, te hol laksz, de egy ferihegyi fuvar csak csalással lehet 9000 Ft. Ferihegy 2 kb. 22 km a 0 km-kőtől, 7000 Ft körül ki kellene jönnie. Ha nem, akkor a taxis csal.

@Punxsutawney Mormota:
50 000 az a 25 000.

@Meridian74:
Ja, elviekben. A dongó meg elviekben nem tud repülni.

BéLóg 2016.01.24. 15:22:16

@déjá vu39: Fogalmam sincs. De utasszállítás az biztos.
A taxizásnak vannak definíciói viszont én nem vagyok ebben szakértő. Nem is értem miért kérded.

Punxsutawney Mormota 2016.01.24. 15:22:31

@_droid_: A lakás bérlője elszámolhatja a bérleti díjat, ha

- cég,
- egyéni vállalkozó,

De még akkor is elszámolhatja a bérleti díjat, hogy ha mondjuk egy másik városban lévő lakása, háza, többért van bérbeadva. Akkor abból a bevételből levonod a bérelt ingatlan bérleti díját, és csak a különbözet után fizetsz adót.

Ezt a mobilitás előségítésére hozták, az megint más kérdés, hogy elég balfasz módon van megszövegezve, ezért az itthoni, havi 4200 eurót hozó ingatlabefektetései után alig fizet adót, mert New Yorkban 3800 dollárért bérel lakást.

Nézd, nem tudok mindenki nevében nyilatkozni, de nekem az ingatlanbérbeadósom utáni fizetendő adó tételes költségelszámolása elég jó ösztönző arra, hogy minden szarról kérjek számlát, ami jövítási költség volt a lakásokban.
Ha véletlenül nem érnének rá a megszokott embereim és valami új embört kell hívni, akkor csak annnyit mond, hogy jó, de akkor plusz áfa. Talán két olyan esetre emlékszem, amikor az áfán túlmenően még egéyb járulékokat is felemlegettek, tehát a példádat, miszerint egy schwarz 70-es festésből így lesz 127,000 nem tudom aláítamsztani. Vagy valami hasonlót írtál, majd mindjárt visszakeresem.

BéLóg 2016.01.24. 15:29:15

@cardiobascuralis: Azt már látom NEKED nem tetszik de azt is látom, hogy nem igazán az ötlettel van bajod hanem velem. RÖHEJES a részletek részletének részletében közötködni.

Elképzelek egy esetet. Egy baszkulárusz nevű ember látja hogy valaki két nagy szatyorral küszködik a buszmegállóba. Odamegy hozzá:
Segíthetek felvinni a nehéz csomagokat a buszra?
Elmész te Baszkuléárusz a picsába! Mit számít az nekem hogy 1 méteren (!) nem kell cipelnem ezt a két csomagot, dugd fel magadnak a segítségedet!
Gondolom te így látod a dolgokat, mint ama "aprópénz" kérdését is.

Mondd, honnan tudod TE, hogy "a Zemberek" mégis miért hajlandóak kifizetni extra pénzt?
Mi vagy te, egy Zember etalon? Ennél pitiánerebb komfortnövelésért is hajlandóak pénzt adni.
BICIKLIS blogot olvasol-e? Mi ott az autósokkal szembeni leggyakoribb érv? Hogy már 100 méteres közértbe vezető útért is hajlandóak kocsiba ülni és kifizetni egy ezrest meg hogy az autó seggükhöz nő és wcre is azzal mennek.

Termlészetesen én az ötletet nem tudom kipróbálni mert ahhot kéne valamilyen háttér.
De majd megkérem a haverokat, lehet hogy írnak a BKK-nak vagy a Tarlósnak vagy a Vitézynek ezügyben, vagy valakik idetévednek és elgondolkodnak rajta.

Meridian74 · http://www.taxierden.hu 2016.01.24. 15:34:22

@cardiobascuralis: "Ja, elviekben. A dongó meg elviekben nem tud repülni."

És azt ki mondta neked?
Valszeg aki ezt mondta, az azt sem tudta, hogy a dongó szorgalmasabb virágbeporzó, mint a háziméh.

BéLóg 2016.01.24. 15:54:39

@Fodor Balázs: Helló!
tessék erre gondolni úgy hogy stopolsz. csakhogy a stopolásnak megvan az a hátránya, hogy abszolút rendezetlen a kérdés.
Ha tehát valaki kiállhat egy busz/villamos/troli megállóba KEZÉBEN egy jól látható jeggyel, az ott elhaladó sofőrök ELDÖNTHETIK hogy felveszik-e vagy sem.
A második, hogy a sofőrök VALAMIT kapnak érte, tehát mégsincs ingyen.
Az utas is eldöntheti, hogy kiad-e ezért egy jegy árának megfelelő pénzt. Aki nem akar, nem teszi.
Ha működne a visszaváltás, MINDENKI, még a BKV is jól járna.

Az hogy melléd még más is ül a kocsiban miért baj? A VILLAMOSON, buszon ezer idegennel utazol tömegnyomorba' ennél azért valamivel jobb ötlet mindössze egy-kettő-három nem?
Ez olyan mint a telekocsi, csak ott te magad kell hogy az utasokat szervezd, itt meg szembejönnek veled.
Igen, ez nem taxi és nem Über, de ha beindulna, talán megkedvelnék a népek. Amint írtam, Moszkvában nem buszjeggyel de leintéssel simán működik ez!

_droid_ 2016.01.24. 16:28:32

@Punxsutawney Mormota: azt irtam, indokoltam is, kata eseten. de nem tudnek olyan vallalkozasi format mondani, ahol az afa megfizetese utan nincs tobb kozteher, es a munkat elvegzo mar arra kolti a penzet, amire akarja, mint a netto munkabert vagy a zsebbe munkadijat. te tudsz? tehat ha a szamlara a vallalkozo azt mondja, hogy akkor plusz afa, akkor azon meg mindig bukik ahhoz kepest, mintha nem adna szamlat. felteszem ez benne van az "arkepzesben", mert ahhoz mar tenyleg vastag bor kellene, hogy "nezzuk csak, akkor nekem meg eho-t kell fizetnem, meg hat itt van ez a nyugdij tema, az annyi mint +50%"
a lakasberletnel igy mar ertheto mire gondolsz. tehat kifizetsz 27%-ot, mert feltesszuk, hogy tenyleg csak annyit kell plusszba fizetni, hogy nyerj 15%-ot. epp arrol van szo, hogy ez mennyire motivalo osszessegeben, mondjuk azoknak, akik nem a mellekjovedelmukkel kapcsolatos koltsegekrol gondolkodnak.

cardiobascuralis 2016.01.24. 18:17:06

@BéLóg:
Keresgess szorgalmasan, fentebb valaki más is kifejette elég részletesen, miért faszság az ötleted - de hát faszfejből mi más pattanhatna ki, mint faszság?
Ráadásul ez a faszfej láthatóan egyben fafej is.

@Meridian74:
Mérnökök számolták ki annó (talán az 1930-as években), hogy a fizikai képletek alapján nem repülhetne.
(De mivel a dongóval ezt elfelejtették közölni, az azóta is vígan repül.)

rationalwiki.org/wiki/Bumblebee_argument

BéLóg 2016.01.24. 19:04:48

@cardiobascuralis: A te véleményed gyakorlatilag nulla. A személyes ellenszenvedet próbáltad meg "kifogásokba" önteni, hogy esik/nemesik, megáll/nem áll meg, be kell-e menni az Akácfába, adnak-e pénzt az utasok erre, satöbbi, satöbbi.
Észérved az nem sok volt. Nem volt honnan venni, igaz?
Mivel Szar Vasmarha intelligenciáddal már a menstruációs szex topikban alul maradtál (sic) hát idejöttél "szakérteni".
Hála Istennek van élet rajtad kívül is.

Ja és már más mögé kell bújnod?
Az a másvalaki feltett néhány JÓ kérdést, válaszoltam, ő még nem reagált. De persze te már tudod mit fog mondani.
Te azt is tudod én mit gondolok.
Sekélyes egy életed lehet.

Ha pedig a személyeskedésben akarsz versenyt kezdeni, oké. Simán lesüllyedek a szintedre aztán meglátjuk.

BéLóg 2016.01.24. 19:10:28

@cardiobascuralis: Hogy mennyire hülye vagy, az a dongós tippedet is érinti. Az hogy a dongó állítólag az aerodinamika miatt nem tudna repülni, HOAX. Urban legend. Csak a hülyék hivatkoznak rá és a méghülyébbek hiszik el.
A gugli jóbarátod, ugye?
"Ez a dolog utoljára 2000-ben volt vállalható vélemény, a Cornell egyetem tudósai Z. Jane Wang fizikus vezetésével számítógépes modellek segítségével és az áramlástan speciális szabályainak gyakorlati alkalmazásával bebizonyították, hogy csak azért gondolták régebben azt, hogy a dongó a fizika törvényeit meghazudtolva tud repülni, mert nem tudtak eleget a fizika törvényeiről."

"A mérnökök szerint a dongó nem képes repülni, a dongó erről nem tud és vígan repül. Biztosan mindenki találkozott már ezzel a szellemes mondással, amit nem ritkán valami kifejezetten megkérdőjelezhető dolog igazolásához használnak fel. A dongó esete hol a tudományos igazság relativizálására, hol pedig az önbizalom fontosságára kellene, hogy felhívja a figyelmet.
A baj az, hogy a mondás nem igaz..."

Úgy jártál mint a cirkuszi égő karikán átugró malaccal. Mert TE nem találtál róla semmit, az nincs is. Hát most a dongóval is sikerült mellélőnöd.

cardiobascuralis 2016.01.24. 19:25:04

@BéLóg:
Arra sem találtál semmit, erre csak egy elméletileg szintén nem eléggé megalapozott bizonyítékot - de olvasd el az általad idézett cikk végét a szitakötőről. seggfejke.

Láthatóan csak baromságokat bírsz írni.
Neked létkérdés, hogy folyton égesd magad?
Mert nagyon jól megy.

BéLóg 2016.01.25. 01:25:22

@cardiobascuralis: Te Baszkulárisz! MOST a dongóról akarsz értzekezni vagy a szitakötőről?
ÉN égetem magam? Hát akkor ez a témavesztésed mégis micsoda?

Ismered a viccet a hülyegyerekről aki csak az egeret tanulta meg a vizsgára de az elefántot húzta ki?
Az elefánt nagy állat, nagyobb mint az egér, mert az egér....
ÍGY jutsz el te a besült (sic) dongótól a, a, a, szitakötőig. Akár.
Azt már tudjuk hogy a van a teguglid meg a másokguglija, amit te nem hiszel el.
Na jó8, jobb ha inkább elfüstölsz!

Egy kocka kalandjai. Megosztani valód van? Írj emailt, küldj érdekes dolgokat, spamet is várunk! :) email: kockablog@gmail.com

Címkék

101 (17) 3d (5) 7 (5) 8 (11) 8.1 (5) adatvédelem (9) adobe (10) adóbevallás (5) adsense (31) adwords (11) akkumulátor (5) alkalmazás (56) amazon (16) analytics (13) android (97) apeh (14) app (15) apple (59) asus (6) baja ferenc (17) bank (16) bankkártya (5) billentyűzet (8) bithumen (5) biztonság (22) blackberry (6) blog (23) bloghu (8) böngésző (20) brand (8) captcha (10) chat (6) chrome (47) cib (8) css (5) dell (5) design (11) digg (5) digitális (5) divat (15) docs (26) domain (26) doodle (5) dr dedinszky ferenc (5) ebay (35) elektronikus ügyintézés (6) elnökválasztás (11) email (16) ennyike (18) érdekesség (182) excel (6) e kormányzat (10) facebook (126) fényképezés (6) firefox (20) flash (7) flickr (19) fotó (5) freemail (12) galaxy (32) geek (44) gmail (89) goldenblog (5) google (632) Google (10) google apps (5) google maps (7) grafika (7) hack (17) hacker (8) halloween (5) hálózat (6) hardver (5) hardware (11) hasznos (6) hiba (10) hitelkártya (5) hogyan (26) hotmail (6) howto (6) hp (6) htc (10) humor (150) ibm (16) igoogle (6) index (5) index.hu (7) infografika (16) informatika (7) ingyen (12) instagram (12) internet (257) ios (6) ipad (30) iphone (68) iphone 4 (5) iwiw (21) japán (6) játék (43) java (6) jelszó (7) kacat (8) kép (19) keresés (13) kereső (40) kickstarter (8) kindle (6) kocka (15) könyv (8) könyvolvasó (7) kopint datorg (8) kormányzat (5) kormányzati portál (32) közösségi (9) közösségi háló (7) központi rendszer (9) labs (5) laptop (11) lhc (5) like (5) link (159) linux (41) logo (8) loolek (96) lumia (8) mac (8) magyar (19) magyarország (14) magyarország.hu (39) magyarorszag.hu (14) mail (5) mailbox (8) mailbox.hu (5) maps (121) marketing (26) máv (7) microsoft (126) mini (5) mobil (60) mobile (6) mobilinternet (7) motorola (5) mozi (5) msn (8) múlt (9) myspace (19) mysql (7) nasa (6) nemzeti digitális közmű (10) network (6) nexus (13) nokia (18) Nokia (6) office (10) offline (5) okostelefon (11) olimpia (10) olvasói levél (5) opensocial (7) opera (13) otp (5) paypal (17) pdf (6) photoshop (13) php (5) play (7) plus (6) politika (7) posta (6) proda (5) programozás (13) reader (13) reklám (37) retro (13) router (8) röviden (6) rss (8) rtl klub (5) sablon (5) sajtóközlemény (24) samsung (54) Samsung (12) SAP (12) search (10) selfie (9) skype (6) sms (14) social (8) sony (8) spam (35) startup (5) statisztika (73) steindani (88) steve (6) streetview (57) support (5) surface (7) számítógép (7) szavazás (10) szelfi (8) t-mobile (5) tab (6) tablet (25) tárhely (7) telefon (36) Telenor (5) telenor (13) térkép (5) teszt (37) tok (7) töltő (5) torrent (18) touch (5) translate (6) tűzfal (7) tv2 (8) twitter (53) t mobile (16) ügyfélkapu (63) ügyfélkapu 2 (23) vélemény (91) vicc (15) video (9) videó (30) világválság (8) vírus (9) vista (7) vodafone (12) wave (5) web (13) webmasters (5) weboldal (5) wifi (10) wikipedia (11) win8 (11) windows (53) wordpress (7) yahoo (63) youtube (52) zene (20)

Címke feed

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu