Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Választás.hu :(

A Választás.hu oldalon gondoltam leghamarabb megtalálni a ma reggeli friss adatokat. Hiába azonban a sebesség, inkább türelmes leszek, és a piaci szereplők oldalait fogom böngészni. A miértre találd meg magad a választ, nézd meg az oldalt. Ez egy országos jelentőségű esemény hivatalos tájékoztató oldala a XXI. században. :(

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg barátaiddal is!

A bejegyzés trackback címe:

http://kocka.blog.hu/api/trackback/id/tr961911350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Leonard Zelig 2010.04.11. 11:43:38

A választási oldal tökéletes, a fikanikkek is.

srácz 2010.04.11. 11:47:15

Hogy mi a felháborító?
Kérem szépen, IFRAME 2010-ben??? Kb már 10 évvel ezelőtt is gáz volt keretes oldalakat létrehozni, nem, hogy manapság... Azért állami pénzből gondolom nem csak ennyire futotta volna, ezt én is megcsinálom 10 perc alatt ingyen, csupán hazafias buzgóságból.

A kevésbé kockák számára lefordítom: olyan, mint amikor valaki farmermellényt hord a XXI.-ik században...

P. A. 2010.04.11. 11:47:55

Én sem tudom, mi itt most a probléma, már fent vannak a 11 órás részvételi adatok régiókra és megyékre is lebontva, valamint a 4 és 8 évvel ezelőtti adatokkal összehasonlítva.

tóbiás · http://poorn.hu 2010.04.11. 11:47:59

sztem rendbe van. bár nem itt követem. viszont ha itt www.valasztas.hu/hu/parval2010/352/352_0_index.html alul az órára kattintasz akkor részletesebb is lesz a stat kedves szerkesztő.

kakabelu 2010.04.11. 11:48:36

Hehe, engem Ooops szoveg fogad, ezen a cimen www.valasztas.hu/parval2010/index.html Ez most ez mi?

Dave_bloghu 2010.04.11. 11:55:45

Oops i did it again 2010 remix.

A honlap kb. 1997-es webes színvonalon üzemel. SHAME!

sanya18 2010.04.11. 11:56:24

én is támogatom hogy most gyorsan b.sszanak ki pár száz milliót egy uj valasztas.hu-ra csak azért mert az iframe-ek nem tetszenek valakinek...

Ez most jelenleg működik, használható, többnyire stabil. És ha iframe-es ki nem szarja le? (persze én is szívesen vállalnám az új oldal dizájnolását-programozását...)
ilyen alapon a blog.hu-n blogolni saját domain helyett is elég tré.

rhen 2010.04.11. 11:58:45

az iframe valóban gáz így 2010-ben.
a másik bajom vele, hogy lehet, h szép ez a grafikon, (bár ez ízlés kérdése) de 1024x768-as felbontásban nem látom egyszerre az egészet a képernyőn. azért egyszerre egy grafikonnak el kellene férnie.
egy megoldás, megjeleníteni csak a tartalom frame-t: www.valasztas.hu/dyn/pv10/outroot/vdin1/hu/napind.htm

SBSB 2010.04.11. 11:59:01

sanya18: ott a pont.

Dave_bloghu 2010.04.11. 11:59:53

@sanya18: nem tré, sőt twitterezni még egy világcégnek sem saját domainről kell. A választás.hu meg szar. NEM az az infó dobódik az arcomba, amit elvárnék, ronda, egy GOOGLE keresést jelent a keresés gomb. 1997. mondom.

Dave_bloghu 2010.04.11. 12:01:38

@rhen: iszonyat ronda a grafikon, plusz nézd már meg az oldal forrását. td meg font face 2010-ben.

__franky__ 2010.04.11. 12:03:30

sokkal nagyobb gáz, hogy a grafikon az index.hu főoldalán még mindig 1,6%-on áll... na ez a szar

Dave_bloghu 2010.04.11. 12:04:50

@__franky__: a szerkesztő biztos pöcsöket rajzol fotoshopban, frissíteni nincs idő...

Parasite 2010.04.11. 12:05:31

első választásotok? ez az oldal mindig is ilyen volt, nyomkodni kell az f5-öt, cserébe nem szép, viszont működik és nincs rajta flash meg csilivili animáció. mert minek?

__franky__ 2010.04.11. 12:06:38

@dave_he: mondjuk ok, vasárnap van, biztos nincsen rá elég kapacitás. Azért elég szemet szúró hiba. Akkor már inkább ki se tegyék a képet.

kpityu2 2010.04.11. 12:08:42

Én már annak is örülök, hogy nem valami flash-el indítanak, és betöltődés közben nem indul el egy jutyúb videó. :D

SBSB 2010.04.11. 12:10:44

@__franky__: persze, vasárnap van, de mondjuk ez a nap eseménye. Mást nem is kellene csinálnia az ügyeletesnek (van ilyen?), csak ezt frissíteni. Lúzer index.

nem várt fordulat 2010.04.11. 12:11:32

annyira király amikor önjelölt pistikék magyaráznak róla, hogy az iframe 2010-ben gáz :)))))

már csak azért is, mert az adott oldalon szó sincs iframe -ről. ez frameset, és a frame -k használata a ciki, ráadásul ezen az oldalon nem is indokolt.

ráadásul az iframe annyira égő, hogy ha az oldaladba építesz egy google map-et, vagy facebook rajongói listát, akkor a google iframe-es kódot ad, a facebooknál pedig választható az iframe-s kód.

nem az a baj, ha valaki fikáz, inkább az, ha valaki úgy fikáz, ha azt sem tudja miről beszél.

Elcseszett nick 2010.04.11. 12:18:58

@srácz: Keresd meg a gyógyszered.

1. iFrame-t igan sokat használnak az Ajaxnak hála.
2. Az egyik gond vele, hogy a frame tartalmát is megtalálják a keresők, így a felhasználó eljut egy olyan oldalra, ahol nincs navigációs lehetőség. Ez itt nem lényeges.
3. A másik gond a sok scrollbar, amit itt meg úgy oldottak meg, hogy az iFrame méretét az oldalhoz igazítják, így csak az iFrame scrollbarja jelenik meg, amit nagyra értékelek egy balra igazított oldalnál fullHD monitoron nézve. ;)

Az oldal nem a legátláthatóbb, nem a legkorszerűbb designnal rendelkezik, de kb. 10 mp alatt megtaláltam amit kerestem, és itt ez a lényeg.

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2010.04.11. 12:19:24

A gondok ott kezdődnek, hogy olyan, mint valasztas.hu nincs.
www.valasztas.hu van.

DominoFX 2010.04.11. 12:19:58

Én nem tudom, mi az az iframe.
És nincs bajom a valasztas.hu-val sem.
Ennél nagyobb problémád ne legyen (bár igazából azt sem tudom, mi a problémád).

Elcseszett nick 2010.04.11. 12:21:53

@karacsi_maci: Na azt nem néztem, hogy framesetes, bedőltem a hozzászólóknak. Így viszont gáz.

changebug (törölt) 2010.04.11. 12:30:00

<mijaproblémád?>
gyors, arról szól amire kitalálták, adatok frissülnek...
</mijaproblémád?>

tlantos 2010.04.11. 12:30:46

@srácz: es kit erdekel, vazze?
Legyen inkabb flash meg java, hogy lassu legyen?
meg hasznaljanak mindenfele agylovott szkriptet a sima HREF helyett?
Ennek az oldalnak olyannak kell lennie, hogy akar lynx-el is hasznalhato legyen. Illetve mondjuk egy ie3 v. netscape 3 is megjelenitse. Nem kell tobb Szuksgtelen.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.04.11. 12:30:58

Semmi baj az oldallal. Sokan lófasz sebességű nettel nézik, azoknak minek töltődjön a dizájn? Amúgy is, mi a fenének manapság mindent agyonflashelni, meg zenét, hülyeségeket alárakni?

Engem a választási eredmények érdekelnek, még az sem izgat, ha egy excel táblát egy-az-egyben bemásolnak, csak látható legyen.

Rogue 2010.04.11. 12:31:01

Szerintem egy jól működő oldalt lecserélni csak azért, mert a google keresővel számolva a kereskedelmi oldalakon nem használnak frameseteket elég balgaság lenne. Ha kétszáz milláért újradesignolják az egész oldalt és esetleg elromlik valami, akkor persze zengene az ország a sok anyázástól.

lamont · http://napcsaja.blog.hu 2010.04.11. 12:33:43

Ahogy sokan mások, én sem értem, hogy mi a baj az oldallal? Korrekt infók vannak, gyorsan. Az oldal is gyors, nem is csúnya (mondjuk nem is szép), a célnak pont megfelel.

webszakacs 2010.04.11. 12:34:10

@Szekuriti Blogger: minden látható
excel tábla is:)))

más:
kééérek sok sok árat a blogon feltett kérdésre.:D

Watchman 2010.04.11. 12:36:13

@srácz: Azért ez messze nem igaz. Én sem szeretem az iFrame-eket, de néha sokkal kényelmesebb használni részleges oldalfrissítéskor, mint az ajaxot. Pl. a google oldalain is masszívan használnak iFrame-eket.
Ennek ellenére szerintem a valasztas.hu designja gáz. :(
Az adattartalom szerintem rendben van, de az hogy az eredményeknél pl. eltűnik a baloldali menü... hát izé :) necces.
És mielőtt megint bennfentességgel vádolnátok meg, nem soha nem dolgoztam ezen az oldalon, azt sem tudom kik csinálják.

csendesbob 2010.04.11. 12:37:31

szerintem 8 éve is ez volt és nincs ezzel semmi baj, be is b*szna ha 4-5 évente ezért a pár napért + meg pár érzékeny szemű webmonkey kedvéért mindig újradizájnolnák az oldalt
az adatok ott vannak, frissülnek, látszanak, mi kell még?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.04.11. 12:37:37

A dizánj olyan 1996-os ... fos.

Blogerovac 2010.04.11. 12:40:48

Na igen, amíg nem tudjuk, hogy a frameset, meg az iframe nem ugyanaz, addig ne okoskodjunk a fehér öves html programozói tudásunkkal, egy működő oldalt fikázva.

Ezzel együtt persze a frameset nem egy korszerű és javasolt megoldás, de jelenleg ez semmilyen hátrányt nem jelent az oldal tekintetében, sőt még akár csökkenti is a betöltési sebességet.

bioLarzen 2010.04.11. 12:41:12

Gondolom, már leírták fentebb (bocs, nincs időm végigolvasni a kommenteket, tudom, hogy nem illik így beírni, elnézést), de a valasztas.hu CSAK HITELESÍTETT, HIVATALOS adatokat tehet közzé, míg más, nem hivatalos orgánumok/weboldalak nem. Így, ha pölö egy weboldal megszervezi, hogy minden szavazókörnél legyen valakije, akinek két óránként megsúgja az egyik bizottsági tag, hányan voltak már szavazni, akkor az a weboldal sokkal hamarabb fogja a valószínűleg helyes adatokat közzétenni. Persze, egyszerűbb, ha 176 ember helyett egyetlenegyet hazsnálnak, aki az OVB-ben szerez "nem hivatalos", de valszín pontos infót és azt jelenti le az adott orgánumnak :)

Abban mondjuk, igazad van, hogy a valasztas.hu-nál lehetne valaki annyira gyakorlatias gondolkodású, hogy kiírja az oldalra, hogy mivel csak hiteles és hivataélos adatokat tehetnek közz, ezért valszín lassabban jönnek itt az adatok, stb... (hacsak nincs valami előírás, mely ezt nem teszi lehetővé...)

bio

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.04.11. 12:41:20

@akyyy:

azt mégis hogy a faszba írnák ki hogy melyik párt hogyan áll, hogyha este 7 előtt nem nyithatják ki az urnákat???
tippeljék meg, vagy mire gondolsz?

másrészről beszélgettünk otthon a számítógépes szavazásról is, de arra jutottunk hogy Magyarországon legalább 1 millióba kerülne egy szavazós számítógép plusz a szoftver, meg a biztonság, szóval kész pénzkibaszás lenne aminek a felét lenyúlná valaki, és a papírnak is meg kéne maradnia biztonságiból, szóval, jó a papír, viszont így nincs azonnali részeredmény...

Poll 2010.04.11. 12:44:31

Röviden összefoglalva: szégyen.

A sok agyalágyult meg ne flash, meg izgő-mozgó hülyeségekről hadováljon, senki nem kért ilyet. De ilyen tré oldalszerkezetet, grafikont (árnyék az oszlopok mögött, aminek köze nincs a "3D"-s háttérhez?) szégyen egy ilyen eseményre. Ez valóban egy 10-15 perces munka, egy középiskolásnak, aki most tanul html-t. Nem arról van szó, hogy 4 évente ki kéne dobni száz miliókat, de azért egy ilyen eseményre ki lehetne fizetni kb 20e ft-ot, hogy egy hozzáértő csináljon már egy tök egyszerű design-t, meg egy normális grafikont. Háttér, meg 3D se kell, mert minek, legyen akkor tökegyszerű grafikon, de ilyen ocsmányságot a háttérrel, meg az egész kinézettel. Kb azt tudom elképzelni, hogy benne volt a kiirásban, hogy 3d-s grafikon, a huszdik alvállalkozó 8 éves kisfia meg ilyet tudott összehozni délután, a lecke megirása után...

Elcseszett nick 2010.04.11. 12:47:41

Jobban átgondolva, a korszerűtlenség (nem a grafikai) itt előny, hiszen nincsenek szerveroldali részek, így ha egyszerre kismillióan megrohanják az oldalt, kevésbé lassul be. Bár a frameste alkalmazása talán csak nagyon lassú netelérésnél számít, hogy a fejléc ne töltödjön be mégegyszer (nyilván nem maga a kép, hanem a kódja).

Elcseszett nick 2010.04.11. 12:49:56

@Poll: Azt azért ne feledd, hogy az internetet használó szavazók többsége Wordön szocializálódott, nekik lehet, hogy bejön ez a grafika.

gabest1 2010.04.11. 12:52:18

Úgy látom nektek az kéne, hogy Rytko Emilia twitteren percenként írja be a pontos részvételi számot...

Zka · http://data-warehouse.developer.&.micro-ISV.36.hu 2010.04.11. 12:53:37

Én most akartam megkeresni a választókörzetemben választható arcokat könnyen egyszerűen, de leginkább sehogy se ment. Ez egy fos.

Rogue 2010.04.11. 12:54:18

@Poll: Ne felejtsük el, hogy bár itt most egy oldalról beszélünk, a valasztas.hunak csomó aloldala van, amint meglesznek a részletes eredmények elég sok grafikont meg lehet majd nézni. Hány oldala van összesen? Mindet újradesignolni, újrafejleszteni, funkcionális, terheléses, biztonsági teszteket végezni nem 15 perces munka. Aki ezt mondja, az 15 percen belül vágja fel a valasztas.hu oldalait látványos, értelmezhető, korszerű formában. Itt a bizonyítás lehetősége, hogy nem csak a szájatokat tépitek! 13:00tól ketyeg!

Szőke kisfiú 2010.04.11. 12:55:10

Valamit kell fikázni... micsoda felháborító, hogy rá kell nyomni a frissítés gombra:D
Bár lehet, hogy közben másra kell a kéz:)

Niro 2010.04.11. 12:58:35

Semmi baj nincs vele, használni kell tudni... IQ-t nem adhatnak...

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2010.04.11. 12:58:45

na pont most van az, hogy a posztoló tök hülye.

egyrészt tartalmilag nem tudom, mit várt többet, amikor egyrészt napközben CSAK ENNYIT lehet közzé tenni, másrészt meg ITT VAN ELŐSZÖR adat, mert nincs az a "piaci szereplő", akinek 11 ezer szavazókörben lenne delegáltja, és be tudna számolni a résztvevők számáról.

másrészt formailag meg ennél egyszerűbben és gyorsabban betöltődő oldal kevés van a hálón, és amikor este 7-kor rászabadul egymillió polgár az oldalra, akkor ez az elsődleges szempont. Semmi dizájn, semmi csicsa, csak a funkció.

Mindegy, az "IP-szám" óta többet röhögök itt, mint más vicclapokon.

gramercy 2010.04.11. 12:58:51

a valasztas.hu pont olyan mint ez az orszag: kicsit szar, de legalabb igenytelen

ne most 2010.04.11. 12:59:42

@Poll: A szokásos állami igénytelenség. A projekt vezetőnek valószinüleg csak szólni kellett volna "Figyelj az árnyékolásra figyelj már oda egy kicsit!", de biztos nem ért rá, haza akart menni, szerinte nincs megfizetve. Mitha az étteremben az evőeszköz már nem mosnák el, bár kiválóan főznek.

ne most 2010.04.11. 13:04:41

@Rogue: Tipikus. Megcsinálja hibákkal majd azt mondja kijavitani baromi nagy munka lenne.

BOB 2010.04.11. 13:09:20

En azzal sem ertek egyet hogy a td nem valo ide. Egy hivatalos oldalnal nem a dizajn a lenyeg, hanem hogy l;ehetoleg mindenki ugzanayt es ugzanugz lassa rajta. Marpedig mig a netezok majd 15 szazaleka MSIE6-ot hasznal, addig a tablefree dizajn inkabb egy jol hangzo alomkep csupan, semmint valosag. A td az legalabb uganugy nez ki minden brozerben. Meg a frame is, hiaba menobb egy div-nek megadni az overflowt css-ben. Na.

BOB 2010.04.11. 13:09:59

Na kozben kavartam a kbd-layoutokat, de remelem ertheto volt azert.

r-n-r 2010.04.11. 13:18:21

A valasztas.hu teljes adathozzáférést ad minden igénylőnek teljesen ingyen. A portálok, tv-k, pártok mind így kapják meg azonnal és online a hivatalos adatokat. És senki nem szól bele, hogy milyen megjelenítést választanak hozzá. Szabad a verseny, bárki regisztrálhat és aztán megcsinálhatja a saját valasztas.hu klónját szebben és jobban. Miért baj az ha az állam kivételesen nem diktál hanem csak adatokat ad és rád bízza az értelmezést, megjelenítést?

srácz 2010.04.11. 13:21:21

@Watchman: @tlantos: @Elcseszett nick: Én kérek elnézést. Szerintem akkor is gáz, főleg úgy, hogy gondolom nem két rugóért dobták össze. Ha már úgy is súlyos pénzeket költenek rá, akkor legalább legyen igényes. Szerintem.

Elcseszett nick 2010.04.11. 13:22:09

@Zka: 6 mp alatt megtaláltam.

Választókerületek és szavazókörök / Hova menjek szavazni ? ( szavazókörök, körzet adatok ) / megye / kerület, ha budapesti vagy / OEVK sorszám

scr 2010.04.11. 13:23:17

Csak a tavalyi és négy évvel ezelőtti adatok vannak fenn, de én valahogy ilyennek képzelek el egy választási információs oldalt:
surplus.x10.bz/5200.html
Itt csak a városi adatok vannak, de ilyen lehetne az alap.

EvilHedgehog 2010.04.11. 13:23:32

@srácz: Szerintem egy fillért sem költöttek rá szinte...mert gyakorlatilag ugyan ez az oldal volt 2006-ban is.

penna 2010.04.11. 13:23:41

A valasztas.hu nekem se tetszik, helyette én a vokscentrumot nézem.
www.vokscentrum.hu/valaszt2010/reszvetel_1.php
Szerintem sokkal átláthatóbb és egy oldalon sokkal több adat van jól összeszedve.

Bár szerintem igazából az a lényeges, hogy majd urnazárás után melyik honlapon lehet majd minél jobban követni a szavazatszámlálás állását, egyéni választókerületenként, pártonként, megyénként, városonként, stb.

Elcseszett nick 2010.04.11. 13:25:08

@srácz: A garfikai rész igen. Azt lehetne fejleszteni, mert nem lassítaná az oldalt. Nem kellene több kép, grafikai elem, csak a mostaniakat kéne lecserélni korszerűbbre. Azt már az elején jobbra kellett volna csinálni. Mostmár plusz pénz.

Poll 2010.04.11. 13:26:05

@Rogue: Pont, hogy a többi oldallal nincs semmi gond, nem is kéne újradesign-olni. De mint már mások is megjegyezték, még a központi design is eltűnik ezen az oldalon (bal oldali navigációs menü) ez szánalmasan amatőr. A grafikon pedig szintén. Ráadásul mivel az egy tökegyszerű kép beágyazva, nyugodtan lehetne nem "hülyegyerek word 95-ben összekattintotta" tipusú - bár szerintem még az is normálisabb grafikon tudott - mert semmivel nem lassitaná az oldalt.

Elcseszett nick 2010.04.11. 13:27:54

@scr: A kék alapon fekete betűk nagyon hatásosak. ;)

@penna: A php miatt a szerbóver meg jól belassul, ha megrohanják az oldalt.

Éjszakai őrség · http://eo.blog.hu 2010.04.11. 13:28:42

@csendesbob: Arra azért kíváncsi volnék, hogy mi került akkor 500M Ft-ba (hirek.prim.hu/cikk/76566/ ha egy normális design-ra nem futotta.

Elcseszett nick 2010.04.11. 13:28:49

@Elcseszett nick: *szerver. A kezem már önállósult. :)

Parasite 2010.04.11. 13:31:24

@srácz: a rendszer azért jóval több annál, mint amit te látsz belőle néhány html kódban. rohadtul senkit nem érdekel hogy néz ki. működjön, gyors legyen és pontos. a szerver bírja a forgalmat és másoknak könnyen hozzáférhető legyen minden adat, hogy fel tudják használni a saját oldalaikon. önnyi.

Áprilisbolondja 2010.04.11. 13:34:41

@EvilHedgehog: Ha így lenne, senkit nem zavarna.
Közben pedig 600 misit tapsoltak el, pedig az eljárás nem változott. (Az állam minden évben újra megveszi az egészet.)

Már a beszerzéscíme is nevetséges:

4. Az országgyűlési képviselők 2010. évi választásának lebonyolításához szükséges Integrált Választási Szolgáltató Rendszer rendszertervének elkészítése, a választási szakrendszer módosítása, kifejlesztése, tesztelése, a meglévő hálózathoz és rendszerelemekhez való illesztése, és az alkalmazásokhoz közvetlenül kapcsolódó oktatási és üzemeltetési szolgáltatások nyújtása.

Az eljárás típusa:

A Kbt. 125. § (2) bekezdésének b) pontja alapján hirdetmény közzététele nélkül induló tárgyalásos közbeszerzési eljárás.
Az eljárás státusza:

A közbeszerzési eljárás lezárult, a KEKKH 2010. január 21-én kötött szerződést a közbeszerzési eljárásban nyertes IDOM 2000 Konzulens, Szolgáltató Zrt.-vel.
A szerződés értéke:

bruttó 592 000 000 Ft

Fogadjunk, hogy a '90 óta sikeres belügyes IDOM a Pintérművekben is üzemelni fog?

Áprilisbolondja 2010.04.11. 13:35:57

Itt vannak a választás ürügyén eltapsolt központi pénzek (egy része): www.valasztas.hu/hu/parval2010/358/358_0.html

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.04.11. 13:38:02

a posztoló tájékozódjon, mielőtt butaságokat írkál szerintem..

Áprilisbolondja 2010.04.11. 13:38:36

Tudja valaki, hogy ha az adatokat nem klikkeléssel szeretném összegyűjteni, akkor hol van publikálva a valasztas.hu api-ja? Vagy erre nincs lehetősége egy egyszerű polgárnak?

EvilHedgehog 2010.04.11. 13:39:12

@Áprilisbolondja: Ez a háttérben lévő rendszer amelyiken gyűjtik az adatokat a szavazóköröktől, nem a honlap....

Elcseszett nick 2010.04.11. 13:40:19

@Parasite: Azért ez így nem igaz, mert ez az oldal is az országimázs része.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.04.11. 13:40:42

Én sem értem mi a baj ezzel.
Ronda, hát ronda, ha nem került 30 milliárdba, akkor egészségére.

Mr. Finger 2010.04.11. 13:41:14

Ne haragudjatok az árnyékolás miatt de sok-sok éve csináltam és a gd akkoriban nem volt a legmájerebb. Amúgy szerintem a mai napig királyul néz ki! Sajnálom hogy egyesek nem bírják elviselni ha a művészet nem feltétlenül azonosul a kis fényképnézegetésre szakosodott agyukkal.

min 2010.04.11. 13:41:41

mennyi baja van a kockafejeknek basszus.
Teljesen rendben van a honlap. aire kell arra használható.

bencekristof · http://indafoto.hu/bencen/image/7008711-69648486 2010.04.11. 13:42:22

PRO:
-Gyorsan frissül. +10
-Rendkívüli események. +5 (enyhén humorosak tudnak lenni)
-Keresés, még ha googleféle is. +1

KONTRA:
-fRÉMes szerkezet. -1
-Exceles grafikonok. -3
-Ronda dizájn. -4
-Egy lapról csak a kezdőlapra kerülhetünk. -7
Összesen: 1 darab PLUSZ PONT! :D

Spanish VVax 2010.04.11. 13:43:17

600 misi. Gratula. Azt hittem egy 400 millából megússzuk idén....benéztem alaposan.
Kiváncsi lennék az IDOM 2000 kinek a kije... Utánanézhatne valami vitriolos tollú zindexes újságiró :))

Éjszakai őrség · http://eo.blog.hu 2010.04.11. 13:49:24

@Spanish Vax: A HVG nyírta őket az elmúlt hetekben, de nagyon ám. Lásd itt: hvg.hu/cimke/Idom+2000+Zrt

Poll 2010.04.11. 13:52:03

@bencekristof: "Exceles grafikonok. -3"

Ne sértegesd az Excell-t, jó? :))

Ilyen primitiv árnyékolást biztos, hogy nem csinál az excel. Vagy nincs árnyéka az oszlopnak, vagy ha, van, akkor az követi a 3D-s hátteret

realcarlos 2010.04.11. 13:53:32

@akyyy: Üdv a szavazókorúak népes táborában!
Este 7 után kiadhatják az Exit Poll kvk eredményeket, és csak utánna kezdenek becsordogálni az eredmények.
7 órakor kapcsold be a tévét, és ülj elötte 11-ig :)

Martian (törölt) 2010.04.11. 13:56:07

Szerintem így is túl van csicsázva, jobb lenne egy puritánabb külső.

Holnap Kapitány · http://iloveyouso.blog.hu 2010.04.11. 14:13:28

Itt a választás éjszakája -- örökre vége a korrupciónak?

holnapkapitany.blog.hu/2010/02/10/kristalypark_novella

Holnap Kapitány: Mesék egy elképzelt Magyarországról

Sátán meg a Jocó 2010.04.11. 14:19:17

A Szent Korona Rádión este héttől lehet nézni a VALÓSIDEJŰ választási eredményeket.

szentkoronaradio.com

tory_t · http://toryttopreng.blog.hu 2010.04.11. 14:26:19

"[...]inkább türelmes leszek, és a piaci szereplők oldalait fogom böngészni. A miértre találd meg magad a választ, nézd meg az oldalt."

Részemről szabad a gazda.

bencekristof · http://indafoto.hu/bencen/image/7008711-69648486 2010.04.11. 14:45:42

@dark future: Ja meg a net baromira el fog szállni (nálam már most is akadozik, lehet, hogy mert Tboy a szolgáltató? :D)
@Poll: Ja igaz, az tényleg nem ilyen rossz. :D

Argus 2010.04.11. 14:48:57

Az oldalt nem csak PC guruk használják. Az úgy jó ahogy van. Egyébként a paprikás csirke is elég régi dolog de azért ma is ugyanúgy készítik és mégis megeszed!

ikocka · http://kocka.blog.hu 2010.04.11. 15:00:28

Nem szoktam olvasni a kommenteket, de most a valasztas miatt igen es torlom azokat akik nem birnak nyugton maradni este 19 oraig.

Zigi 2010.04.11. 15:01:03

Nem értem mi a problémája a posztírónak. Kb. 40 perccel azután, hogy be kell jelenteni a központnak a részvételi adatokat, már szavazókörre lebontva el lehet olvasni azokat a valasztas.hu-n. Csak meg kell tanulni használni.

Phxmike · http://phxmike.blog.hu 2010.04.11. 15:01:42

@sanya18: nem kell atesni a lovon
a szerzo velemenye ertheto szakmai alapon kritizalta az oldalt nem a kulsoeje alapjan
es igaza is van

es hagyjatok mar ezt ahulye begyepesedett dumat hogy szazmilliokat kell kidobni
egy fenet piaci alapon is csinal egy rakas ceg parszazezerert full flash-es oldalt...

persze ma azert megyunk el szavazni hogy az iframe-s oldalak meg mas se keruljenek tobbe szazmilliokba...mivel az nem oda hanem az elvtarsak zsebebe vandorolt

Lt.Dorsi 2010.04.11. 15:13:48

Tegnap jön Anyósom, (aki szav.biz. tag) hogy nem nyomtatnék-e neki szavazókör számos A4-es lapot, hogy az ajtóra ki tudják tenni.

Csak néztem ki a fejemből... milliárdokba kerül a választás, ilyen alapvető dolgokra meg nem jut központilag???

Ma kiderült, hogy nem jut, tollal feliratozott fénymásolópapír jelezte a szavazókört...

akkor most mi van? 2010.04.11. 15:15:35

A dizájn picit tré, szvsz föleg azért mert ami van az kőkorszaki. Lenne inkább google szinten dizájnmentes. Végülis használható, az a kár, hogy ha normálisan akarja az ember használni, akkor neki kell hekkelni. Ha megnyitom külön fülön csak a frame tartalmát, rögtön normálisabb a kinézet, aztán rányomok egy periodikus frissitést jobbklikkel és nem kell F5-ni. Mennyivel jobb lenne, ha ezt nem nekem kellene megcsinálni, hanem alapból igy müködne. Na mindegy. Az igazán gáz (ami jelemző az állami oldalakra), hogy WWW nélkül nincs. Ezt nem fogom fel, az utolsó garázsszolgáltatónál is alapszolgáltatás, a közigazgatásban meg a www valami szent tehénként megkerülhetetlen.

Tigris 2010.04.11. 15:16:47

@dave_he: Azért kíváncsi lennék, a google.com design-jára mit mondasz...

Olvastam már a kockán ennél jobb cikkeket is, szerintem ha a www.valasztas.hu siralmas, akkor szerintem az is elég siralmas, hogy egy ilyen nulla post a vezető választási post a blog.hu-n... :(

IFrame? Na és? Ez kb. olyan, mintha panaszkodnék, hogy miért nem design-os, flash alapú az Index... Komolyan, most mi a túrónak kell még az élőfába is belekötni? Barátkozzatok a kormánnyal, szerezzetek zsíros állami melókat és csináljatok sokkal jobbat! Annyi okos ember van kis hazánkban, komolyan, nemzeti sport lehetne a kispadról való mindentjobbantudás.

Martian (törölt) 2010.04.11. 15:17:01

@Phxmike: "egy fenet piaci alapon is csinal egy rakas ceg parszazezerert full flash-es oldalt..."

Aki egy ilyen szimpla közérdekű oldalt Flash-ben csinálna meg, biztosan Ferrarival akarná szántáskor a földeken vontatni az ekét... egyébként is Flashblock rulez!
:))

tory_t · http://toryttopreng.blog.hu 2010.04.11. 15:25:01

@Phxmike: "a szerzo velemenye ertheto szakmai alapon kritizalta az oldalt nem a kulsoeje alapjan"

Ezt a poszt melyik mondatából szűrted le? Csak mert nekem fogalmam sincs mit kritizál a szerző.

"egy fenet piaci alapon is csinal egy rakas ceg parszazezerert full flash-es oldalt..."

Hú, az aztán remek lenne és használható. Főleg egy olyan oldalnál, ahol mindenki táblázatos adatokra kíváncsi. A flash-oldalak szvsz sokkal cikibbek, mint bármilyen frame-es vagy iframe-es szerkezet. Fotósoknak, modelleknek, designereknek portfólió-oldalnak jó, zenekaroknál már határeset, és szinte minden másra főbenjáró bűn.

EvilHedgehog 2010.04.11. 15:56:54

Egyébként nem tudom mi a baj a gyorsasággal...minden itt van kint a leghamarabb...

WYW 2010.04.11. 16:00:17

@Sátán meg a Jocó:

És ők honnan veszik az adatokat?

fimi 2010.04.11. 16:32:20

"...melyik párt hogyan áll, hogyha este 7 előtt nem nyithatják ki az urnákat?"

"Magyarországon legalább 1 millióba kerülne egy szavazós számítógép" (Hurrá Torpedó)

Megoldás ingyen: Szerencsejáték számítógépes rendszere. Egy ötös lottó feladása. 1-es iksz: Fidesz 2-es iksz: MSZP 3-as iksz: Jobbik 4-es iksz: LMP stb.
90 darab párt sosem lesz. Nevekkel is lehet. XY = 10-es XYZ = 11-es stb.

Az eredmények azonnal lekérhetőek.

Sátán meg a Jocó 2010.04.11. 16:35:37

@WYW: ahonnan mindenki más tv, stb: az OVB XML-ben adja ki az adatokat. Lehetett jelentkezni, aki kérte, kapott hozzáférést, sőt, tesztidőszak is volt

vajdasagi 2010.04.11. 16:44:58

Sziasztok,

nyilván minden állami beruházás drágább az indokoltnál, és ez mindig mindenhol így szokott lenni. Nálunk ez talán még inkább így van - sajnos.

Nem tudom megítélni, hogy a fent említett 600 milla mennyire lenne kevesebb, ha az állam bácsi jó gazda lenne. De a hozzászólók többsége teljesen el van tévedve egy dologban: az ilyen rendszerekben nem a weblapok dizájnja jelenti az ár nagyobbik részét, hanem például az, hogy mondjuk egy földrengés vagy egy terrorista támadás után hány másodperccel kezdene újra működni a rendszer.

Ezzel nem védeni akarom az árát (mert nincs belelátásom), hanem csak arra kivánok rámutatni, hogy sokan itt olyasmit kritizálnak, amiről fingjuk sincs.

A blog szerzőjéhez és a fikázókhoz meg egy kérdésem lenne: keserű az alma? Tényleg ennek a rendszernek a minősége mutatja, hogy Magyarországon nagy a gáz? Ha valaki úgy érzi, hogy ennél jobb rendszereket tudna csinálni (nem a szebb dizájnra gondolok - azt én leszarom), akkor az érvényesülésnek nem az a módja, hogy rendületlenül ócsároljuk mások munkáját. Esetleg próbáljatok jobbat csinálni, vagy ugyanilyet olcsóbban. (És én az olyanoknak, akik erre képesek, azonnal találok munkahelyet is, ahol bizonyíthatnak.)

Üdv.
Vajdasági

PS: Remélem nem dől össze a rendszer ma este, mert akkor visszaszívom, amit mondtam :-)

ne most 2010.04.11. 20:31:18

@vajdasagi: 4 évente van választás és ez nem az országos villamosenergia-elosztó. Földrengés esetén a bizottság elhalasztja a feldolgozást, normálisan ez a havaria kezelés. Az természetesen egy másik kérdés, hogy a vállalkozó atombiztos rendszert is kinál, ami az űrből is irányitható és drágakövekkel van kirakva.
Egy biztos azt a weblapot, ami az egész végén mutatja az eredményt és mindenki megnéz elhanyagolni nem egy jó karrier lépés, főleg mert az egész költségnek a töredéke és szinte nem kerül semmibe látványosan elkészíteni. Nyilván azért mondjuk, mert nem értünk hozzá vagy nincs családtag a megbizók között vagy nem tudjuk letenni a milliárdos garanciát.

Fehérszakál 2010.04.12. 14:20:56

@srácz: Ki nem szarja le az iframet. Csak pár hülye gyerek akik kitalálták, hogy az elavult. Ha elavult lenne akkor már a szabványból is kevették volna és a böngészők sem támogatnák a megjelenését.

Sleziii (törölt) 2010.04.12. 15:41:44

// Letöltöttem egy ingyenes CSS tanfolyam oktató anyagát, két hónap múlva már menni is fog, és 300 millióért (+ ÁFA) vállalom a honlap elkészítését, addig is, kellemes második fordulót! //

Most komolyan. Értem, hogy ronda, de kit érdekel? Használható, még ha esztétikai élményt nem is nyújt.

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.10.09. 12:15:10

Számomra az a legnagyobb hiányossága, hogy a JELÖLTEK részből (amit ugye jóval az eredmények ELŐTT csinálnak KÉSZ-re) utólag nem nyitnak DIREKT átjárókat az EREDMÉNY-eikhez.
Így viszont két ablakban "manuálisan" kell szinkronizélnem az egyes jelöltek hely/név adataihoz az elért eredményeiket...
- tehát (gykv:) ahelyett, hogy KATT "jelölt neve" UGRIK "eredménye" adatra :(((

Hirdetés

Kocka informatika. Megosztani valód van? Írj emailt, küldj érdekes dolgokat, spamet is várunk! :) email: kockablog@gmail.com

Címkék

101 (15) 7 (5) 8 (11) 8.1 (5) adatvédelem (9) adobe (10) adóbevallás (5) adsense (31) adwords (11) alkalmazás (53) amazon (16) analytics (13) android (89) apeh (14) app (15) apple (51) asus (5) baja ferenc (17) bank (14) bankkártya (5) billentyűzet (8) bithumen (5) biztonság (20) blackberry (6) blog (23) bloghu (8) böngésző (20) brand (8) captcha (10) chat (6) chrome (46) cib (8) css (5) design (10) digg (5) divat (14) docs (26) domain (26) doodle (5) dr dedinszky ferenc (5) ebay (34) elektronikus ügyintézés (6) elnökválasztás (11) email (16) ennyike (6) érdekesség (170) excel (5) e kormányzat (10) facebook (123) fényképezés (5) firefox (20) flash (7) flickr (19) fotó (5) freemail (12) galaxy (28) geek (44) gmail (87) goldenblog (5) google (622) Google (10) google apps (5) google maps (7) grafika (7) hack (16) hacker (8) halloween (5) hálózat (6) hardware (11) hasznos (5) hiba (10) hitelkártya (5) hogyan (23) hotmail (6) howto (6) hp (6) htc (10) humor (143) ibm (16) igoogle (6) index (5) index.hu (7) infografika (16) informatika (7) ingyen (12) instagram (10) internet (256) ios (5) ipad (29) iphone (61) iphone 4 (5) iwiw (20) japán (5) játék (41) java (6) jelszó (7) kacat (7) kép (16) keresés (12) kereső (40) kickstarter (6) kindle (6) kocka (13) könyv (8) könyvolvasó (7) kopint datorg (8) kormányzat (5) kormányzati portál (32) közösségi (8) közösségi háló (7) központi rendszer (9) labs (5) laptop (8) lhc (5) like (5) link (159) linux (41) logo (8) loolek (96) lumia (7) mac (7) magyar (19) magyarország (14) magyarország.hu (39) magyarorszag.hu (14) mail (5) mailbox (8) mailbox.hu (5) maps (121) marketing (24) máv (7) microsoft (122) mini (5) mobil (51) mobile (5) mobilinternet (7) motorola (5) mozi (5) msn (8) múlt (9) myspace (18) mysql (7) nasa (6) nemzeti digitális közmű (10) network (6) nexus (12) Nokia (6) nokia (17) office (9) offline (5) okostelefon (10) olimpia (10) olvasói levél (5) opensocial (7) opera (13) otp (5) paypal (17) pdf (6) photoshop (13) php (5) play (6) plus (5) politika (7) posta (5) programozás (13) reader (13) reklám (37) retro (13) router (8) röviden (6) rss (8) rtl klub (5) sablon (5) sajtóközlemény (19) Samsung (12) samsung (47) SAP (9) search (10) skype (6) sms (13) social (8) sony (8) spam (35) statisztika (71) steindani (88) steve (6) streetview (57) support (5) surface (7) számítógép (7) szavazás (10) t-mobile (5) tab (6) tablet (24) tárhely (7) telefon (31) telenor (12) Telenor (5) térkép (5) teszt (36) tok (7) torrent (18) touch (5) translate (6) tűzfal (7) tv2 (8) twitter (53) t mobile (16) ügyfélkapu (63) ügyfélkapu 2 (23) vélemény (77) vicc (14) video (9) videó (24) világválság (8) vírus (7) vista (7) vodafone (12) wave (5) web (13) webmasters (5) wifi (8) wikipedia (11) win8 (11) windows (48) wordpress (7) yahoo (63) youtube (51) zene (20)

Stat

 Google PageRank module - CamelPark SEO centrum

Blogajánló